موردی از سرخک در ایلام مشاهده نشده است

سرویس ایلام - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام اعلام کرد: تاکنون هیچ موردی از سرخک در استان ایلام مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، جمیل صادقی فر عنوان کرد: والدین فرزندان جامانده از واکسن سرخک در اسرع وقت کودکان خود را به مراکز بهداشتی ببرند.

او گفت: پوشش واکسیناسیون سرخک در استان ۹۵ درصد است و با توجه به شناسایی مواردی از این بیماری در کشور باید احتیاط را رعایت و تزریق واکسن صورت گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا و احتمال جا ماندن برخی از خانواده در خصوص واکسینه کردن کودکانشان در برابر سرخک، سرخچه و اوریون باید هرچه سریع‌تر به مراکز جامع بهداشت مراجعه کنند.

او گفت: واکسن سرخک در کشور به شکل واکسن ام.ام.آر که یک واکسن ترکیبی علیه بیماری‌هایی مانند سرخک، سرخچه و اوریون است به کودکان در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی تزریق می‌شود.

صادقی فر گفت: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالاست که از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب به همراه دانه‌های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر و به پایین بدن منتشر می‌شود.

او گفت: والدین با مراجعه به مراکز و پایگاه‌های سلامت در شهر یا روستا، نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: از جمله عوارض سرخک تاثیر بر روی سیستم عصبی، مغز و شنوایی و بینایی است و سرعت انتقال آن نیز بالا می‌باشد.

کد خبر 30225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha