یادآوری دیدار همسران امام اوغلو و دمیرتاش: تلاش CHP برای ارائه تصویری میانه رو و صلح طلب از شهردار استانبول

سرویس ترکیه - دیلک امام اوغلو همسر شهردار استانبول با یادآوری دیدار دو سال پیش خود با همسر دمیرتاش، ابراز امیدواری کرد که دیدار همسران سیاسیون باعث تلطیف فضای سیاسی کشور و از بین رفتن دو قطبی موجود در جامعه شود.

به گزارش کردپرس، دیلک امام اوغلو همسر اکرم امام اوغلو شهردار کلان شهر استانبول و عضو ارشد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) و یکی از مهمترین رقبای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در انتخابات آتی ریاست جمهوری، در مصاحبه ای با یادآوری دیدار دو سال پیش خود با باشاک دمیرتاش همسر صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) هدف از رابطه همسران سیاسیون از احزاب مختلف را تلاش برای از بین بردن دو قطبی سیاسی موجود در جامعه دانست.

دیلک امام اوغلو که به دلیل دیداری که با باشاک دمیرتاش داشت، همچنان مورد انتقاد برخی رسانه ها و افراد قرار دارد، روز گذشته در گفتگو با عایشه آرمان روزنامه نگار درباره این دیدار گفت: «من نمی توانم درک کنم که چرا دیدار من با خانم دمیرتاش آنقدر مورد انتقاد قرار گرفته ست. این خیلی تلخ است که مردم بر اساس قومیت، زبان، مذهب، جغرافیا، رنگ، نژاد و جنسیت خود که انتخابش نکرده اند مورد تبعیض واقع شوند. من بدون این که بین انسان ها بر اساس نژاد و زبانشان فرق بگذارم بر اساس اصول انسانی با آنها رابطه بر قرار می کنم.»

او افزود: «چه اشکالی دارد که ما زنان برای تحقق صلح و دوستی گام برداریم؟ اگر ما زنان برای تحقق صلح تلاش نکنیم، چه کسی این کار را خواهد کرد؟»

او هدف از رابطه با همسر دمیرتاش را تلاش برای تحقق صلح، تلطیف فضای سیاسی و پایان بخشیدن به دوقطبی سیاسی موجود در جامعه دانست.

گفتنی است خانواده های صلاح الدین دمیرتاش و اکرم امام اوغلو پیش از دستگیری دمیرتاش نیز دیدارهایی با یکدیگر داشتند. پس از دستگیری دمیرتاش، باشاک دمیرتاش و آیگل دمیرتاش (خواهر دمیرتاش) در ضیافتی با حضور همسر شهردار استانبول و به میزبانی سلوی قلیچدار اوغلو همسر کمال قلیچدار اوغلو رئیس CHP شرکت کردند. آنها در این دیدار ابراز امیدواری کردند که دیدار زنان از احزاب مختلف باعث از بین رفتن فضای خشک و خشن سیاسی شود. این دیدار باعث انتقادات فراوانی از سوی رسانه های احزاب حاکم و احزاب اپوزیسیون ترکیه شد.

به نظر می رسد، یادآوری موضوع دیدار همسران دو شخصیت سیاسی تأثیر گذار ترکیه در پی تیره و تار شدن روابط اخیر دو حزب رخ داده است. CHP تلاش می کند تا با این کارها تصویری میانه رو و صلح طلب از اکرم امام اوغلو به عنوان یکی از امیدهای انتخابات آینده ریاست جمهوری ارائه دهد. این یادآوری همچنین حاوی پیامی دوستانه برای HDP است. اعضای خانواده دمیرتاش هنوز واکنشی نسبت به گزارش اخیر نشان نداده اند.

تصویر: به ترتیب از راست آیگُل دمیرتاش، دیلک امام اوغلو، سلوی قلیچدار اوغلو، و باشاک دمیرتاش

کد خبر 30287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha