شرکت‌های نفتی دهلران ملزم به استفاده از نیروهای بومی هستند

سرویس ایلام - رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران اظهار کرد: متأسفانه برخی شرکت‌ها با ارائه درصد جذب نیروهای بومی و غیربومی راه فرار برای جذب نیروهای غیربومی فراهم کردند که قطعاً مورد پذیرش اداره کار نیست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید بازیار گفت: برای جذب افراد در شرکت‌های نفتی مستقر در شهرستان، کمیته نظارت بر جذب نیرو از طریق مؤسسه کاریابی‌های غیردولتی تشکیل و شیوه جذب در معرفی نیرو با اعلام نیاز شرکت از طریق مؤسسه این کاریابی و با نظارت اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، فرمانداری شهرستان، تأمین اجتماعی بر اساس نوبت، تخصص و با اولویت بومی گزینی صورت می‌پذیرد تا حقی از شهروندان عزیز در این راستا تضییع نشود.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی شرکت‌ها با ارائه درصد جذب نیروهای بومی و غیربومی راه فرار برای جذب نیروهای غیربومی فراهم کردند که قطعاً مورد پذیرش اداره کار نیست و به صورت جدی شرکت‌ها مستقر در دهلران در بحث نیرو بومی و غیر بومی مورد پایش قرار خواهند گرفت.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان تصریح کرد: در کمیسیون کارگری که در محل فرمانداری برگزار شد، تاکید اعضای کمیسیون بر به‌کارگیری نیروهای بومی منطقه و رعایت ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه بود و در صورت عدم رعایت ماده فوق از طریق مجاری قانونی با شرکت برخورد به عمل خواهد شد.

بازیار گفت: اداره کار به عنوان تنها مرجع رسیدگی به مباحث کارگری قطعاً در خصوص مشکلات و موانع کارگری شهرستان با جدیت ورود خواهد کرد و برابر قانون همه شرکت‌ها مکلف هستند تا حق حقوق کارگران خود توجه جدی داشته باشند در غیر این‌صورت این اداره از اختیارات قانونی خود خصوص مباحث کارگری ورود خواهد کرد.

کد خبر 3032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha