احیای دریاچه ارومیه در دو فاز پیگیری می شود

سرویس آذربايجان غربى- استاندار آذربايجان غربى گفت: برنامه های احیای دریاچه ارومیه در ۲ حوزه سخت افزاری و نرم افزاری دسته بندی شده که در حوزه سخت افزاری ساخت سدها و احداث تونل در دستور کار بوده و فاز دوم و نرم افزاری احیای دریاچه نیز براساس بازنگری در حوزه های کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، با لحاظ نیازهای مردم ابلاغ شده است.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمديان در دیدار با معاون اول رئیس جمهور، ضمن تشریح آخرین وضعیت آذربایجان غربی در حوزه های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی، عمرانی، امنیتی و اجتماعی، افزود: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های آذربایجان غربی در حوزه های مختلف، به دنبال ریل گذاری مسیر توسعه استان با استفاده از تمامی ظرفیت های ملی و استانی و بسیج همه امکانات در این زمینه هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به روند برگزاری سفرهای شهرستانی در استان گفت: سفرهای شهرستانی در استان با برنامه ریزی کامل، هدفمند و به صورت میدانی در راستای حل مشکلات مردم انجام می گیرد.

او با اشاره به اهتمام ویژه دولت سیزدهم برای اتمام پروژه های احیای دریاچه ارومیه، بیان کرد: برنامه های احیای دریاچه ارومیه در ۲ حوزه سخت افزاری و نرم افزاری دسته بندی شده که در حوزه سخت افزاری ساخت سدها و احداث تونل در دستور کار بوده و روند احداث تونل با استفاده از ظرفیت های داخلی به پایان رسیده است و در حال حاضر برای بهره برداری کامل از آن، دستگاه های تی بی ام در حال خروج از تونل هستند.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: فاز دوم و نرم افزاری احیای دریاچه ارومیه نیز برای اجرا ابلاغ شده و براساس بازنگری در حوزه های کشاورزی و اصلاح الگوی کشت، با لحاظ نیازهای مردم برنامه ریزی لازم انجام شده است.

معتمديان توجه به جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را یکی از مهمترین اولویت های استان در جهت توسعه و رشد اقتصادی آذربایجان غربی عنوان کرده و افزود: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی استان و کمک به احیا و توسعه این واحدها، یکی از روزهای هفته برای تحقق شعار سال اختصاص دادیم.

او ادامه داد: در ۱۷ هفته یکشنبه های حمایت از تولید، ضمن دیدار حضوری با ۴۰ سرمایه گذار، از ۳۱ واحد تولیدی و صنعتی بازدید و از ۹۹ مصوبه برای حل مشکلات این واحدها، ۴۳ مصوبه اجرایی و ۵۷ مصوبه نیز در حال اجراست‌. در سفرهای شهرستانی نیز بازدید از زیرساخت‌های شهرک های صنعتی و بازدید از واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد.

معتمديان همچنین توجه به محروميت زدایی و توزیع متوازن امکانات را از دیگر اولویت های استان دانست و گفت: با جدیت پیگیر استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل نهادهای حاکمیتی و بخش خصوصی در کنار اعتبارات دولتی، جهت توسعه متوازن آذربایجان غربی هستیم.

او با تاکید بر اقتصادی کردن حمل و نقل عمومی و زیرساخت های این حوزه در استان، افزود: در بخش حمل و نقل هوایی، با داشتن ۳ فرودگاه و در بخش حمل و نقل ریلی با توجه به مرزهای بین المللی که آذربایجان غربی دارد، به دنبال بهره وری اقتصادی از این زیرساخت ها در استان هستیم.

توسعه ناوگان حمل و نقل، توسعه زیرساخت های گمرکی در راستای روانسازی فعالیت های مرزی، توسعه و ایجاد مسیرهای جديد ترانزیتی برای دستیابی به بازارهای جدید صادراتی ، حضور هلدینگ های بزرگ سرمایه گذاری دولتی و نیمه دولتی برای سرمایه گذاری در استان، کمک بیشتر دولت برای اتمام پروژه های عمرانی در استان از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود.

کد خبر 30362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha