۲۵۳ زندانی جرایم غیرعمد در کردستان چشم‌انتطار خیرین هستند

سرویس کردستان - مدیر ستاد دیه کردستان گفت: در حال حاضر ۲۵۳ نفر دارای جرایم غیرعمد در استان با ۱۰۰ میلیارد تومان در زندان‌های کردستان هستند که آزادسازی آنها نیازمند حمایت خیرین و مردم نوعدوست استان هستند.

به گزارش کرد پرس، محمد خسروی در نشست با خبرنگاران، گفت: هر ساله ستاد دیه کردستان جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان برگزار می‌کند که امسال نیز برای بیست و یکمین سال ۲۸ ماه جاری در مجتمع فجر سنندج برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در طول ۲۰ سال برگزاری جشن گلریزان در استان، 4 هزار نفر زندانی دارای جرایم غیرعمد از زندان آزاد شده‌اند، افزود: این جشن به صورت نمادین در ماه رمضان برگزار می‌شود و در طول سال تداوم خواهد داشت.

مدیر ستاد دیه کردستان اظهار کرد: در 2 سال گذشته بخاطر شیوع ویروس کرونا جشن گلریزان بیشتر در فضای مجازی و رسانه ملی بود اما امسال به دلیل کم‌رنگ شدن کرونا، بارعایت الزامات بهداشتی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

خسروی با بیان اینکه سال گذشته ۲۴۳ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی ۴۹ میلیارد تومان آزاد شدند که ۵ نفر آنان خانم بودند، ادامه داد: ۱۳ میلیارد تومان گذشت شکاک، ۵.۶ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض، ۵ میلیارد و ۲۴۶ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه، ۲۱ میلیارد تومان اعسار این افراد در مراجع قضایی مورد قبول قرار گرفت، یک میلیارد و ۱۷۶ میلیون تومان آورده زندانیان و ۲.۶ میلیارد تومان هم از صندوق تعیین خسارت‌های بدنی برای آزادسازی این تعداد زندانی پرداخت شده است.

وی بابین اینکه از ۲۴۳ نفر زندانی آزاد شده، ۱۸۴ نفر محکومیت مالی، ۳۶ نفر مهریه، ۷ نفر دیه تصادف و ۱۶ نفر نفقه بوده است، یادآور شد: ۲۵۳ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های کردستان چشم‌انتظار خیرین هستند که امید است با برگزاری جشن گلریزان در ۲۸ ماه جاری در مجتمع فجر سنندج این زندانیان نیز به دامن خانواده باز گردند.

مدیر ستاد دیه کردستان با اعلام اینکه این زندانیان ۱۰۰ میلیارد تومان محکومیت مالی دارند، از خیرین درخواست کرد ضمن مشارکت در جشن گلریزان، با کمک مالی زمینه آزادسازی این زندانیان را فراهم کنند.

کد خبر 30376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha