ادامه اوضاع کنونی در سوریه، تهدید خطرناکی برای امنیت ملی عراق به شمار می‌آید

سرویس عراق و اقلیم کردستان - وزیر خارجه عراق هشدار داد که ادامه اوضاع کنونی در سوریه، تهدید خطرناکی برای امنیت ملی کشورش به شمار می آید و باعث ورود هزاران تروریست خارجی به خاک آن می شود.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری ناس نیوز، احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق عصر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فواد حسین، وزیر خارجه دولت جدید این کشور، از طریق ویدئوکنفرانس در کنفرانس بین المللی بروکسل درباره پشتیبانی از آینده سوریه و منطقه شرکت کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، حسین در سخنرانی خود به نمایندگی از دولت عراق در این کنفرانس مجازی، ضمن تاکید بر لزوم حفاظت از یکپارچگی، حاکمیت، تمامیت ارضی و استقلال سوریه، عدم دخالت در امور داخلی این کشور و پشتیبانی از بازگشت آن به اتحادیه عرب، خاطر نشان ساخته که راه حل سیاسی برای بحران سوریه تنها ضامن توقف درد و رنج ملت این کشور است.

وزیر خارجه عراق همچنین بر ضرورت مبارزه با همه گروه های تروریستی بدون هیچ گونه تبعیضی میان آنها و در راس آنها نیز گروه تروریستی داعش و اندیشه وتفکر افراط گرایانه آن تاکید کرد.

حسین با بیان این تحریم ها و دیگر اقدامات تحمیل شده بر سوریه، روی مردم این کشور و وضعیت امدادرسانی، آموزش، اقتصاد و به ویژه بهداشت با توجه به شیوع نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) تاثیر زیادی گذاشته، اهمیت ادامه پشتیبانی جامعه بین الملل از کشورهای میزبان آوارگان سوری به ویژه عراق با میزبانی 260 هزار آواره در شرایط کنونی را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین هشدار داد که ادامه اوضاع کنونی در سوریه، تهدید خطرناکی برای امنیت ملی عراق به شمار می آید و باعث عبور ده ها هزار عنصر تروریستی و مسلح خارجی به سمت خاک این کشور می شود.

وزیر خارجه عراق در پایان نیز بر اهمیت این مسئله تاکید کرد که کنفرانس بین المللی بروکسل به نتایج مثبتی منجر شود که در برقراری امنیت و صلح در سوریه و منطقه سهیم باشند.

کد خبر 304358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha