سند تحول آموزش و پرورش منجر به رشد علمی و فرهیختگی نظام آموزشی می شود

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: یک دهه از سند تحول آموزش و پرورش گذشته اما اقدام چشمگیری در این راستا صورت نگرفته در حالیکه ما باید رشد علمی و فرهیختگی را در کشور شتاب بدهیم.

به گزارش کرد پرس، مهدی رمضانی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش کردستان، گفت: مدیران و مسئولان در نظام اسلامی باید دارای بالاترین سطح خدمت‌گذاری باشند چرا که خدوم‌بودن، مردمی‌بودن، اخلاق‌مداری و اخلاق‌محوری از شاخصه‌های مدیریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اظهار کرد: اهمیت و جایگاه آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست اما متاسفانه علیرغم توجهی که در گذشته به این سازمان شده است، آنگونه که باید به جایگاه واقعی نرسیده و نیازمند توجه ویژه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: یک دهه از سند تحول آموزش و پرورش گذشت اما اقدام چشم‌گیری در این راستا صورت نگرفته در حالیکه ما باید رشد علمی و فرهیختگی را در کشور شتاب بدهیم که این مهم با سرعت فعلی ممکن نخواهد شد.

رمضانی پیشتازی استان کردستان در نانو با این سطح محرومیت را تامل‌برانگیز دانست و ادامه داد: این نشان از وجود ظرفیت‌های بسیار خوب در این استان دارد که باید برای شکوفایی هرچه بیشتر آن از مسوولان در سطح کلان مطالبه‌گری کنیم.

وی تامین معیشت کارکنان آموزش و پرورش را ضروری عنوان کرد و یادآور شد: تحول در این حوزه باید صورت بگیرد چرا که توجه جدی به معیشت کارکنان آموزش و پرورش یکی از دغدغه‌های جدی دولت سیزدهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان کرد: ارتقای دانش و معیشت معلمین و تخصصی‌کردن آموزش در بدنه آموزش و پرورش از دیگر نکات بسیار مهمی است که باید با کار کارشناسی‌شده و علمی دنبال کرد.

رمضانی ایجاد مدارس تخصصی و کشف و حمایت از استعدادها را ضروری دانست و گفت: این مهم باید از قالب شعار خارج کرد و به صورت عملی در مسیر کشف استعدادها و حمایت از آنها برای بارورکردن و پرورش‌یافتن گام برداشت.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم کار در آموزش و پرورش را یک کار سخت عنوان کرد و اظهار کرد: علیرغم اینکه کار در آموزش و پرورش پردردسر بوده اما لذت بخش و محلی برای خدمتگزاری به مردم است.

رشید قربانی کسب همه موفقیت‌ها علیرغم کمبود منابع و امکانات را نتیجه یک کار و تلاش گروهی، فهم بالای مردم این دیار و اراده قوی دانش‌آموزان دانست و افزود: دانش‌آموزان کردستانی در طول 6سال پشت سر هم موفق به کسب مدال و موفقیت‌های المپیاد نانو در کشور شدند.

وی با بیان اینکه در طول چند سال اخیر سند تحول بنیادین را در قالب برنامه پیگیری کردیم، ادامه داد: سعی کنیم همواره گره‌گشا و مشکلات مردم را حل کرده و مانع‌تراشی نکنیم.

کد خبر 30590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha