460 دستگاه ماینرغیر مجاز در سنندج کشف شد

سرویس کردستان – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از کشف و ضبط بیش از ۴۶۰ دستگاه ماینر غیر مجاز طی سال گذشته و در شهرستان سنندج خبر داد.

به گزارش کرد پرس، هیوا لهونیان کشف و ضبط دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال را یکی از مهمترین فعالیت های این شرکت جهت برقراری امنیت در جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش تمایل برای فعالیت در بازار مالی ارزهای دیجیتال، شاهد افزایش تقاضا برای نصب و استفاده غیر مجاز از ماینرها در سطح استان هستیم.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته بیش از۴۶۰ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در شهرستان سنندج با همکاری مراجع قضایی و انتظامی شناسایی‌ و کشف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ارزش این تعداد ماینر کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان عنوان کرد و اظار کرد: طی بازرسی های صورت گرفته موفق به شناسایی تعدادی واحد تولیدی و مسکونی شدیم که با استفاده از برق با یارانه دولتی و به صورت غیرمجاز ارزدیجیتال تولیدمی کردند.

لهونیان ادامه داد: سواستفاده برخی مشترکان از انرژی برق و اقدام به استخراج ارز طی چند سال اخیر منجر به بروز خسارات قابل توجهی به شبکه برق شده است.

وی با تأکید بر برخورد جدی و قانونی با مراکز غیرمجاز سرقت انرژی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی از همه شهروندان خواست همکاری لازم را به منظور پایداری شبکه توزیع برق و تامین برق مستمر و پایداربا شرکت توزیع برق استان کردستان داشته باشند.

کد خبر 30634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha