«جوانمردی» از شاخصه های مهم ارتش است

سرویس کردستان - نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: نیروهای نظامی و انتظامی کشور با اخلاص در راه نظام تلاش کرده و در این راه ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار با فرماندهان و کارکنان ارتش کردستان، گفت: یکی از خصایص عالی و بارز که بر آن در آموزه های دینی و انسانی بسیار تاکید شده «جوانمردی» است و ارتش جمهوری اسلامی ایران، این شاخص را در صدر ویژگی‌های خود دارد.

وی با بیان اینکه «جوانمردی» که یکی از صفات عالیه بوده، یکی از شاخصه‌های مهم و بارز ارتش است، اظهار کرد: امام حسن (ع) جوانمردی را در 3 صفت اینکه کسی که «مراقب دینش باشد، به مالش دقت کند و به حقوق دینی قیام می‌کند»، توصیف کرده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: برخی از وظایف، انسانی و نظامی بوده که دلسوزانه انجام و برخی وظایف نیز همچون احترام به والدین و رعایت حقوق دیگران «اخلاقی» است، اما باید مراقب باشیم که در حق کسی اجحاف نشود.

حجت الاسلام پورذهبی با اشاره به اینکه ارتش 4 روحیه «اخلاص، جوانمردی، مردم‌داری و آزادگی» داشته که به مروز زمان تقویت شده و می‌طلبد بیشتر تقویت شود، ادامه داد: نیروهای نظامی و انتظامی کشور با اخلاص در راه نظام تلاش کرده و در این راه ۴۸ هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش اداری فکر نکرده و همواره در صحنه‌های مختلف حضور دارند، یادآور شد: یکی از حرکات و کارهای ارزشمند ارتش در کنار سپاه و بسیج در روزهای بارش برف سنگین اواخر سال گذشته بود که جهادی به صحنه آمدند و اقداماتشان برای رفاه و آسایش مردم، گره‌گشا بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با یادآوری اینکه ارتش در شاخصه‌های معنویت، ایثار، جوانمردی و جانفشانی بعد از انقلاب با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست، گفت: امیدوارم نیروهای خدوم این مجموعه همواره در صحنه‌های مختلف و دفاع از خاک کشور موفق و همچون همیشه خوش بدرخشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده ارتش کردستان نیز در این دیدار به تشریح رسالت و برنامه‌های هفته ارتش در استان پرداخت و افزود: برگزاری مراسم رژه در ۲۹ فروردین به صورت موتوری است و بخاطر رعایت پروتکل های بهداشتی، رژه پیاده برگزار نمی‌شود.

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور اظهار کرد: برگزاری بزرگداشت شهادت سپهبد صیاد شیرازی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی از مزار شهدای جنگ تحمیلی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و عیادت از بیماران از جمله برنامه های هفته ارتش در کردستان است.

کد خبر 30881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha