انتخاب مک گورک حامی YPG  زنگ خطری برای اردوغان و ترکیه

سرویس جهان- وبسایت خبری آکسیوس با اشاره به این که برت مک گورک، نامزد جو بایدن برای امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی آمریکا، معمار روابط نظامی آمریکا با کردهای سوریه بوده، او را زنگ خطری برای ترکیه و رجب طیب اردوغان دانسته است.

به گزارش کردپرس، جو بایدن که برخی تحلیلگران او را بزرگترین حامی کردها خوانده اند، 6 روز دیگر جای دونالد ترامپ را می گیرد که او را به خیانت به کردها متهم کرده اند. جو بایدن همچنین برخی افراد را برای پست های حساس مانند وزرات خارجه، رییس سازمان سیا و مسئول امور خاورمیانه در شورای امنیت ملی برگزیده است که همه آنها رها کردن کردهای سوریه در برابر حمله ترکیه از سوی دونالد ترامپ را خیانت به کردهایی دانسته اند که به جای آمریکا در مبارزه با داعش خون داده اند.

اما بحث برانگیزترین فرد که رابطه بسیارنزدیکی با نیروهای کرد سوریه داشته برت مک گورک است که از سوی باراک اوباما رییس جمهور آمریکا قبل از آمدن ترامپ، به عنوان نماینده ویژه او در ائتلاف مبارزه با داعش انتخاب شد. انتخاب او از سوی جو بایدن برای هدایت سیاست های آمریکا در خاورمیانه که طبیعتا سوریه نیز بخشی از آن خواهد بود ترکیه را نگران کرده است.

وبسایت خبری آکسیوس آمریکا انتخاب برت مک گورک را زنگ خطری برای ترکیه دانسته و از او به عنوان مخالف سرسخت اردوغان نام برده است. این نشریه در اشاره به میزان نگرانی ترکیه از انتخاب برت مک گورک نوشت: دولت ترکیه در سال 2017 از آمریکا خواسته بود برت مک گورک را به سبب روابط نزدیک با نیروهای کرد سوریه برکنار کند.

این نشریه اشاره کرده است که برت مک گورک که به عنوان حامی سرسخت نیروهای کرد سوریه شناخته می شود، یکی از مخالفان جدی طرح ترکیه برای ایجاد منطقه امن در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بوده است.

آکسیوس درباره علت نگرانی ترکیه از انتخاب برت مک گورک نوشت: از این پس مک گورک نه تنها مسئول امور سوریه است بلکه در تمام امور خاورمیانه که برای ترکیه اهمیت دارد دخالت خواهد کرد.

این نشریه در عین حال یادآوری کرده است که از زمانی که برت مک گورک از مقام خود کناره گیری کرده تحولات زیادی در سوریه اتفاق افتاده و ترکیه نفوذش را در این کشور افزایش دادهاست در حالی که صحنه عرض اندام آمریکا در آن محدودتر شده است. او باید به فکر راه هایی برای تعامل با ترکیه باشد.

کد خبر 3096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha