هنوز تصمیمی برای اخراج نیروهای دولتی از قامیشلو و حسکه نگرفته‌ایم

سرویس سوریه- یکی از رهبران کُرد حزب اتحاد دموکراتیک، گفت: تصمیم سیاسی برای اخراج نیروهای دولتی از قامیشلو و حسکه وجود ندارد.

آلدار خلیل از رهبران برجسته کُرد حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) امروز در مصاحبه‌ای با رسانه‌های شمال سوریه، گفت: تصمیمی برای اخراج نیروهای دولتی از مواضعشان در قامیشلو و حسکه در شمال شرق سوریه گرفته نشده است.

نیروهای دولتی سوریه در مقرها و محل‌هایی موسوم به «میدان امنیتی» در داخل شهرهای قامیشلو و حسکه مستقر هستند و مساحت آن بیش از ده درصد از مساحت این دو شهر است.

آلدار خلیل، یکی از اعضای ریاست مشترک حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، در گفتگویی با خبرگزاری هاوار گفت: «اداره خودمختار، زمانی که شهرهای قامیشلو و حسکه را آزاد کرد، نیروهای دولتی را از مواضعشان اخراج نکرد، اگر چه که می‌توانست به راحتی و در مدت کوتاهی این کار را انجام دهد.

وی گفت: ما قصد تجزیه سوریه را نداریم و بدنبال دستیابی به توافقی برای وحدت در سوریه هستم.

حدود یک ماه پیش، لشکر چهارم نیروهای دولتی سوریه از ورود مواد غذایی و آذوقه به محله شیخ مقصود و اشرفیه در حلب که توسط یک اداره مدنی اداره می شود، جلوگیری کرد.

به گفته منابع کُردپرس از قامیشلو، نیروهای امنیتی داخلی "آسایش" با تدابیر امنیتی در قامیشلو و حسکه به "محاصره حلب" پاسخ دادند و به گفته این منابع هنوز طرفین به توافقی برای پایان دادن به این وضعیت نرسیده‌اند‌‌

این رهبر کُرد سوری خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه زودتر و بدون مشکل اساسی موضوع حل شود.

کد خبر 30993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha