دلیل معضلات کُردها با بغداد، اختلاس در درآمدهای اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده کُرد مستقل در مجلس عراق، تاکید کرد که معضلات موجود میان کردها و دولت عراق به دلیل ناسیونالیسم کردی نیست و دلیل آن، اختلاس و غارتی است که در درآمدهای اقلیم صورت می گیرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، ریبوار کریم محمود اعلام کرد که باید همه مردم اقلیم کردستان بدانند، مشکلات ومعضلاتی که آنان با دولت مرکزی عراق پیدا می کنند، هیچ ارتباطی با ناسیونالیسم و هویت کُردی آنان ندارد و بلکه دلیل اصلی آن، اختلاس و غارتی است که از سوی حاکمیت شکست خورده اقلیم، در درآمدهای نفتی، گمرکی و دیگر درآمدهای اقلیم در جریان است و روی می دهد.

نماینده کُرد مستقل در مجلس عراق، تاکید کرده که هدف وی از اعلام این مطالب این است که هیچ شخص و جریانی تحت لوای هویت و ناسیونالیسم کُردی و ادعای جریان های کُردی و ضد کُردی، مردم اقلیم را فریب ندهد.

همچنین تاکید کرده که این معضلات و درگیری (با دولت عراق) روز به روز به دلیل وجود اختلاس و غارت در اقلیم، تشدید می شود.

لازم به ذکر است که مجلس عراق با تصویب قانون استقراض، پرداخت هرگونه بودجه به اقلیم کردستان را مشروط به تحویل نفت و 50 درصد از درآمدهای اقلیم به دولت عراق، کرده است و کُردها این قانون را به منزله قطع بودجه اقلیم دانسته و به آن اعتراض کرده اند.

کد خبر 312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha