دیدار برهم صالح با لاهور شیخ جنگی و فراکسیون اتحادیه میهنی در مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس جمهور عراق با رئیس مشترک اتحادیه میهنی و اعضای فراکسیون این حزب در مجلس عراق درباره حل معضل پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت رسمی ریاست جمهوری عراق، برهم صالح امروز پنج شنبه 25 دی / 14 ژانویه، با لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان و اعضای فراکسیون این حزب در مجلس عراق دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه پایانی این دیدار، طی آن درباره آخرین تحولات سیاسی، امنیتی اقتصادی عراق و اقلیم کردستان گفتگو شده و بر ضرورت هماهنگی میان همه احزاب سیاسی اقلیم و عراق برای حل بحران و مشکلات از طریق گفتگوی جدی و تفاهم مشترک تاکید شد.

برهم صالح و لاهور شیخ جنگی همچنین درباره یافتن راهکارهایی برای حل مشکلات میان اربیل و بغداد به ویژه معضل پرداخت حقوق کارمندان و حقوق بگیران و بهبود وضعیت معیشتی مردم اقلیم در چارچوب قانون اساسی و به دور از مناقشات سیاسی گفتگو کردند.

موضوع تصویب بودجه 2021 عراق بر اساس اصل عدالت و حفظ حقوق همه شهروندان عراقی نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار عنوان شده است.

این در حالی است کە طی روزهای گذشتە هیئتی از حزب دمکرات کردستان (پارتی) نیز بە بغداد سفر کردە و با بیشتر احزاب و جریان های سیاسی متنفذ عراقی دیدار و گفتگو کرد و فاضل بشارتی عضو این حزب و نمایندە پیشین آن در پارلمان کردستان نیز در گفتگویی خبری از قصد این حزب برای ائتلاف با احزاب عراقی در انتخابات آتی عراق خبر داد.

کد خبر 3125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha