پتروشیمی هلیلان تابستان امسال کلنگ‌زنی می شود

سرویس ایلام - رییس هیات مدیره پروژه پتروشیمی هلیلان اعلام کرد: پتروشیمی هلیلان تابستان امسال کلنگ‌زنی می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عارفی عنوان کرد: این پروژه عظیم یکی از مهم‌ترین مطالبات عمومی استان است که نقش بسزایی در محرومیت زدایی در استان ایلام ‌و‌ شهرستان هلیلان خواهد داشت.

وی افزود: پروژه پتروشیمی هلیلان با سرمایه گذاری کامل بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی موجب اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برای جوانان می شود.

رییس هیات مدیره پروژه پتروشیمی هلیلان اظهار داشت: این پروژه با سرمایه اسمی ۵۰۰۰ میلیارد ریال و سرانه تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن پلی اتیلن سبک، اتیلن و وینیل استات در منطقه محروم شهرستان هلیلان اجرا می‌شود.

عارفی با اشاره به میزان سرمایه گذاری این پروژه خاطرنشان‌کرد: سرمایه گذاری پروژه ۱۵۰ میلیون یورو ارزی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان (ریالی) در نظر گرفته شده است.

به گفته عارفی تا کنون بمیزان ۴۰ میلیون یورو ماشین آلات مورد نظر خریداری و ترخیص شده است.

وی افزود: درصد پیشرفت پروژه ۴۱ درصد است و نظر به این است در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل برسد.

وی با اشاره به تاثیر پتروشیمی هلیلان در اشتغال زایی جوانان منطقه تصریح کرد: میزان اشتغال در زمان اجرای پروژه تا ۶۰۰ نفر می باشد و در زمان بهره برداری بالغ بر ۲۵۰ نفر اشتغال مستقیم دارد.

عارفی در خصوص محصول تولیدی مورد نظر پروژه بیان کرد: محصول مورد نظر برای تولید اتیلین و وینیل استات (EVA) است که این محصول یک پلیمر پیشرفته دانش بنیان است، تا کنون در کشور تولید نشده است و به کشور وارد می شود.

رییس هیات مدیره پتروشیمی هلیلان با اشاره به اینکه جهت اجرای‌ پروژه تاکنون از هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نشده است، اظهار داشت: منابع خرید ماشین آلات توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین شده است و جهت تامین این منابع از هیچگونه تسهیلات بانکی استفاده نگردیده است.

این فعال صنعت پتروشیمی در ادامه افزود: پروژه پتروشیمی هلیلان دارای یک‌ نیروگاه ۸۰ مگاواتی سیکل ترکیبی است که حداکثر ۲۵ مگاوات در خود پروژه مصرف می شود و مابقی به شبکه برق استان تزریق خواهد شد.

وی بیان داشت: در صورت همراهی شرکت توزیع برق غرب، مشکل کمبود برق استان که در حال حاضر نزدیک به ۶۰ مگاوات است با استفاده از توان نیروگاه پتروشیمی برطرف می‌گردد.

عارفی تاکید داشت: این امر نیازمند پیگیری برق منطقه غرب و شرکت توزیع برق استان است که برق مورد نیاز را با قیمت تضمینی از شرکت خریداری نماید.

عارفی در پایان بیان کرد: نیروگاه پروژه می تواند در تابستان سال آینده به شبکه وصل گردد، زیرا تمام ماشین آلات نیروگاه در حال حاضر خریداری شده و در سایت پروژه مستقر است.

کد خبر 31306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha