35 هزار تن گندم بذری در کردستان خریداری شد

سرویس کردستان - نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از چهارم فروردین سال جاری تاکنون بیش از ۳۵ هزار تن گندم بذری و مانده سال گذشته از کشاورزان استان خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس، جمال صالحی با اشاره به اینکه در راستای عمل به سیاست های دولت و حمایت از بخش تولید، خرید تضمینی گندم بذری فرآوری نشده از چهارم فروردین سال جاری در این استان آغاز شده است، گفت: تاکنون ۳۵ هزار و 7 تن گندم بذری در استان خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه از میزان مذکور ۳۲ هزار و ۹۶۷ تن در سامانه سیفا ثبت شده است، افزود: این میزان گندم بذری توسط اداره غله و خدمات بازرگانی و بخش خصوصی از کشاورزان خریداری شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: گندم های بذری فرآوری نشده هم به نرخ هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال خریداری می شود و ۱۰ هزار ریال هم بابت جایزه تحویل گندم به مراکز دولتی به کشاورزان اعطا می شود.

صالحی با اشاره به اینکه روزانه بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن گندم بذری از کشاورزان خریداری شده است، ادامه داد: تاکنون ۲ هزار و ۷۰۲ میلیارد و ۲۴۶ میلیون ریال بهای خرید گندم بذری به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی یادآور شد: برداشت و خرید تضمینی گندم در کردستان همواره از اواخر خرداد ماه آغاز و تا اوایل شهریور ماه به طول می‌انجامد و تا این زمان هم گندم بذری از کشاورزان تحویل گرفته می شود.

کد خبر 31507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha