پرونده کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک به یونسکو ارسال می‌شود

سرویس کرمانشاه _ دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو از ارسال پرونده کرمانشاه به یونسکو برای ثبت به عنوان شهر خلاق خوراک خبر داد.

حجت الله ایوبی با اعلام این خبر عنوان کرد: یونسکو چندین سال است برنامه های خود را بصورت شهرمحور پیش می برد و در این بین شهرهای خلاق ایجاد شدند که هر شهر در جهان می تواند به عنوان یکی از آنها نام خود را ثبت کند.

وی افزود: کرمانشاه با توجه به پتانسیل هایی که در حوزه خوراک، موسیقی و ...دارد می تواند در بسیاری عرصه ها به نام شهر خلاق ثبت نام کرده و این موضوع را پیگیری کند و خوراک هم یکی از این عرصه هاست که کرمانشاه در آن قابلیت های قابل توجهی دارد.

ایوبی تصریح کرد: هر دو سال یکبار این فرصت را داریم که پرونده چهار شهر را آماده سازی کرده و برای ثبت به عنوان شهر خلاق در زمینه های مختلف به یونسکو ارسال کنیم و برای سال آینده نیز باید از هم اکنون پرونده کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک را تکمیل کنیم و آینده پرونده را در سایت یونسکو بارگذاری کنیم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ادامه از پروژه مسیر گردشگری "تاریخ و تمدن" ایران به عنوان یک رویداد بزرگ برای سه استان کرمانشاه، همدان و کردستان یاد کرد وافزود: برای کمک به عملیاتی شدن این طرح از هیچ همکاری دریغ نمی کنیم و یکی از کارهای مهم در این زمینه بحث انتقال تجربیات جهت پیشبرد هرچه سریعتر و مطلوب تر این پروژه است.

ایوبی افزود: همچنین با استفاده از شبکه گسترده تبلیغاتی یونسکو می‌توانیم این سه شهر و ظرفیت های آن را به شهرها و کشورهای جهان بشناسانیم.

کد خبر 316479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha