درخواست کردها از کانادا برای متوقف کردن حملات ترکیه در اقلیم کردستان

سرویس جهان- کردهای مقیم کانادا از دولت این کشور خواسته اند مانع از ادامه و گسترش عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان شود.

به گزارش کردپرس به نقل از نشریه نیوکانادین میدیا، بیش از ۱۶۰۰۰ شهروند کرد مقیم کانادا هستند که تعداد قابل توجهی از آنها به دنبال مصیبت هایی که در دوران صدام حسین برای آنها بوجود آمده بود، عراق را ترک کرده‌اند.

شهروندان کرد مقیم کانادا با اشاره به گسترش عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان به بهانه مقابله با پ.ک.ک، نسبت به تسلط این کشور بر اقلیم کردستان و رقم خوردن مصيبت ديگری برای کردهای عراق ابراز نگرانی کرده اند.

برخی از شهروندان کرد مقیم کانادا به این نشریه گفته‌اند از دولت کانادا انتظار دارند برای متوقف کردن حملات ترکیه مداخله کند.

با این حال، شهروندان کرد مقیم کانادا با اشاره به این که این کشور عملیات عراق برای از بین بردن کردهای عراق موسوم به عمليات انفال را به عنوان نسل‌کشی به رسمیت ناشناخته، نسبت به تلاش احتمالی کانادا برای متوقف کردن عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان عراق ابراز ناامیدی کرده‌اند.

کردهای مقیم کانادا از این که عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان گسترش و سبب از بین رفتن کردها شود ابراز نگرانی کرده اند.

انها همچنین سکوت جامعه بین‌المللی در مورد حملات ترکیه را محکوم و آن را دوروئی خوانده‌اند.

کد خبر 31861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha