حکومت ترکیه در تلاش برای نابود کردن زبان کردی است

سرویس ترکیه - دستیار انجمن زبان و فرهنگ کردی با انتقاد از حذف تابلوهای کردی خیابان ها و محلات در منطقه چالدران استان کردنشین وان، این اقدام را بخشی از تلاش حاکمیت ترکیه برای نابودی زبان کردی دانست.

به گزارش کردپرس، باور بَرشَو، دستیار انجمن زبان و فرهنگ کردی در اظهاراتی با اشاره به اقدامات شهرداری وان در حذف اسامی کردی خیابان ها و محلات در این استان کردنشین عنوان کرد: «سرپرست حکومتی با این کار عدم تحمل حکومت ترکیه نسبت به زبان کردی را یک بار دیگر به نمایش گذاشته است. حذف تابلوهای کردی اسامی خیابان ها ادامه سیاست همگون سازی علیه کردها و زبان کردی است. می خواهند هر چیزی را که در ارتباط با زبان کردی است از میان بردارند».

به نوشته خبرگزاری Mezopotamya، وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «در همه جای ترکیه می توانید علاوه بر ترکی، تابلوهایی به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی مشاهده کنید. تنها در خصوص زبان کردی این عدم تحمل وجود دارد‌. شهرداری ها از آنجایی که اراده ملت هستند در بسیاری از شهرهای کردنشین تابلوهای کردی نصب کرده بودند ولی با آمدن سرپرست های حکومتی تمامی این تابلوها حذف شده اند. این اقدام نمی تواند چیزی به غیر از تلاش حکومت برای نابود کردن زبان کُردی باشد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 319030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha