پرونده شهرداری قروه باز است/آزادی مجرمان به قید وثیقه

سرویس کردستان- براساس اطلاعات به دست آمده توسط خبرنگار کردپرس مشخص شد که پرونده فساد شهرداری قروه باز بوده و روند تحقیقات ادامه دارد و حکم مجرمان پرونده هم در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دوم بهمن ماه سال گذشته بود که پس از انتشار گزارش تخلفات شهرداری قروه در خبرگزاری کردپرس با عنوان «کشف 22 تخلف در شهرداری قروه/سکوت مبهم مجریان قانون» مراحل بازداشت شهردار قروه «ح.پ» رقم خورد.

در این جریان در کمتر از دو ماه علاوه بر بازداشت شهردار، پنج نفر از افرادی که در فسادهای شهرداری دست داشتند بازداشت شدند. این افراد (مسئول امور قراردادها «م.ک»، مسئول جایگاه های CNG «م.گ»، رئیس راه و شهرسازی «ع.الف»، یکی از پیمانکاران مرتبط به راه و شهرسازی «ر.ه» و یکی از اعضای شورای شهر «غ.خ») بودند که هم اکنون به قید وثیقه آزاد هستند.

حال با گذشت 8 ماه از جریان پرونده فساد شهرداری قروه بارها شهروندان قروه ای در تماس با خبرنگار کردپرس از پیگیری روند پرونده پرسیده اند و بسیاری نسبت به اینکه تمامی افراد بازداشت شده به قید وثیقه آزاد هستند اعتراض داشته و خواستار محکومیت مجرمانی که به تضییع حقوق شهروندان پرداخته اند، شدند.

در همین راستا با پیگیریهای اختصاصی خبرنگار کردپرس مشخص شد که پرونده فساد شهرداری قروه همچنان باز بوده و روند تحقیقات ادامه دارد. همچنین اینکه مجرمان با قید وثیقه آزاد هستند دلیل بر خاتمه پرونده نبوده و براساس اطلاعات به دست آمده حکم این افراد در حال پیگیری است و به محض اجرا شدن به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

********

باتوجه به اینکه پرونده فوق در حال بررسی است؛ در همین زمینه سؤالاتی در خصوص تخلفات شهرداری قروه وجود دارد که نیاز است پس از تکمیل تحقیقات برای شفافیت افکارعمومی پاسخ داده شود:

- اینکه تخلفات شهرداری قروه در گزارشات سازمان بازرسی به تعداد 36 مورد بود اما براساس پیگیری خبرنگار کردپرس و همچنین اذعان خود شهردار بازداشتی که در یکی از نشست های شورای شهر به آن اشاره داشته بود، قبل از ورود دستگاه قضایی این تعداد تخلفات به 22 مورد کاهش یافت. چرا باید 14 تخلف کیفری آن هم با اعمال فشار توسط افراد خاص از پرونده حذف گردد و تنها تخلفات اداری و حقوقی بماند؟ آیا با پیگیری قضایی این 14 تخلف کیفری به پرونده بازگردانده شده است و در تعیین حکم مجرمان در نظر گرفته می شود؟

- مگر واگذاری پروژه به بستگان شورای شهر تخلف نبوده و منجر به سلب عضویت عضو شورا نمی شود؟ پس چرا با وجود چندین پروژه واگذار شده به بستگان شورای شهر«همانند برادر هادی مرادیانی» برخوردی صورت نگرفته و اقدامی نشده است؟ ضمن اینکه در گزارشات سازمان بازرسی این موارد به عنوان تخلف عنوان شده است.

- در نهایت اینکه روند برخورد قانونی با کسانی که در تخلفات شهرداری دست داشته اند و به نوعی مسیر تخلف را هموار کرده اند چگونه خواهد بود؟

گفتنی است خبرگزاری کردپرس در راستای رسالت رسانه ای خود تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیر پرونده بوده و در همین زمینه هرآنچه لازم است را به افکار عمومی اطلاع رسانی خواهد کرد./

* گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 319200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha