شهرک‌سازی ترکیه در شمال سوریه یک آپارتاید است

سرویس سوریه- رییس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه، اظهار کرد: اسکان مجدد آوارگان سوری در مناطق شمال سوریه، یک روند آپارتایدی است که ترکیه برای تامین منافع خود انجام می‌دهد.

ریاض درار، رئیس مشترک مجلس دموکراتیک سوریه دموکراتیک (SDC) امروز یکشنبه در اظهاراتی گفت: اسکان مجدد آوارگان سوری در شمال سوریه یک روند آپارتایدی است که توسط ترکیه برای تامین منافع خود اجرا می شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه چند روز پیش از طرحی برای اسکان یک میلیون آواره سوری در مناطق تحت کنترل ترکیه و جناح های مخالف سوری با ساخت واحدهای مسکونی با بودجه قطر و کویت خبر داد.

«درار» افزود: ترکیه در عفرین با تغییر جمعیتی، کُردها را از این منطقه بیرون کرد و مهاجران را جایگزین نمود و امروز می‌خواهد در مناطق دیگر این سیاست را اجرا کند. مشکلات سیاسی و اجتماعی ‌که ترکیه ایجاد می‌کند، هزینه آن را در وهله اول خود سوری ها باید پرداخت کنند.

درار خاطرنشان کرد: ترکیه از طریق آوارگان سوری از اروپایی‌ها باج‌گیری می‌کرد و در صورتی که خواسته‌های ترکیه در هیچ یک از پرونده‌های سیاسی عملی نشود، همچنان اروپا را با موج‌های مهاجران تهدید می‌کند.

«درار» افزود: ترکیه از پناهجویان سوری در خاک خود به عنوان بخشی از «برنامه های سیاسی که منافعش را تامین می کند»، استفاده می‌برد.

وی معتقد است: ترکیه «هرگز پرونده پناهجویان سوری در خاک خود را به عنوان یک پرونده بشردوستانه مورد بررسی قرار نداده است، بلکه از روز اول جنگ در سوریه برای تامین منافع خود، چه در داخل و چه در خارج از خاک سوریه از آن استفاده نظامی، سیاسی و اقتصادی کرده است».

کد خبر 32025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha