جشنواره تئاتر خیابانی «نالشکینه» بوکان می تواند سراسری شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با بیان اینکه تئاتر خیابانی از پر مخاطب ترین گرایش‌های هنری است، گفت: جشنواره تئاتر خیابانی «نالشکینه» بوکان این ظرفیت را دارد که به جشنواره منطقه‌ای و حتی سراسری تبدیل شود.

به گزارش کردپرس، کاوه حیاک روز سه‌شنبه در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان آذربایجان غربی با عنوان نالشکینه اضافه کرد: امروزه از تئاتر خیابانی، به عنوان موثرترین راه انتشار یک اثر هنری یاد می‌شود که شاخصه اصلی آن، قابلیت اجرا در کوچه و بازار و در میان مردم است.

او با بیان اینکه در اجرای نمایش‌های خیابانی که با حضور متعدد مردم برگزار می‌شود بخوبی می‌توان راه خود را در جامعه پیدا و حتی معضلات منطقه را مطرح و برطرف کند، افزود: این شهرستان از این پتانسیل زیادی در این حوزه برخوردار است که جشنواره در آن به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

حیاک اظهار کرد: بوکان از قطب‌های فرهنگی و شناخته شده استان آذربایجان غربی و کشور به شمار می‌رود که دارای ظرفیت‌های خاص فرهنگی و هنری است و با وجود آنکه شهری نوبنیان است اما نه تنها در عرصه فرهنگ و هنر بلکه در سایر عرصه‌ها نیز از جمله سیاسی، اقتصای و اجتماعی بسیار خوب درخشیده است.

رییس شورای اسلامی شهر بوکان نیز در این مراسم با تاکید بر حمایت شورا و شهرداری از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی نالشکینه در بوکان گفت: هنر نمایش می‌تواند راه حلی برای بیان مشکلات، معضلات و گرفتاری‌های جامعه باشد.

احمد رحمانی افزود: برگزاری ۲ رویداد مهم فرهنگی دیگر نیز در دستور کار اعضای شورا و شهرداری است که شامل نمایش آجرهای قلایچی با قدمت سه هزار سال که نشان دهنده قدیمی‌ترین تمدن جهان در بوکان است که ۲۸ خرداد امسال انجام خواهد شد و موضوع دوم نیز فعال ساختن سینمای شهر است.

طراح پوستر جشنواره تئاتر خیابانی نالشکینه نیز در این مراسم با تشریح جزییات پوستر این جشنواره گفت: در طراحی لگو، تندیس و پوستر جشنواره، ۲ هدف را دنبال کردیم اول باید موضوع جشنواره یعنی تئاتر را نمایش می‌دادیم و دوم مکان اجرای جشنواره بود که باید با استفاده از نماد، تعریف و توصیف می‌شد.

فریاد فرخی افزود: رنگ اصلی طراحی این کار رنگ سرمه‌ایی است که این رنگ احساس اعتماد و صمیمیت و همچنین قدرت و ثبات را به بیننده می‌دهد و رنگ بعدی نارنجی که نشان شور و شوق، خلاقیت، تشویق و تحریک است.

وی ادامه داد: بُز با الهام از آجر قلایچی جدا از آنکه نشان دهنده تاریخ باستانی بوکان است نماد آب، باران، فراوانی نعمت و نگهبانی هم است و صورتکی که نماد باستانی قلایچی بر روی آن قرار گرفته نیز نماد هنری تئاتر است که در طراحی پوستر سعی کردیم صورتکی متفاوت از جشنواره‌های دیگر داشته باشیم.

به گزارش کردپرس از ایرنا؛ جشنواره نالشکینە بوکان که نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان آذربایجان غربی است روزهای ۲۷ تا ۲۹ اردیبهشت جاری به میزبانی این شهر برگزار می‌شود.

کد خبر 32180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha