گفتگوی لاهور شیخ جنگی و کاظمی درباره وضعیت سیاسی و انتخابات پارلمانی عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – "لاهور شیخ جنگی" رئیس مشترک اتحادیه میهنی با "مصطفی کاظمی" نخست وزیر عراق در بغداد دیدار و درباره آخرین تحولات سیاسی عراق و برگزاری انتخابات زودهنگام گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه شبکه تلویزیونی دجله، دفتر لاهور شیخ جنگی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار درباره آخرین تحولات سیاسی، اقتصاد و امنیتی و موضوع انتخابات زودهنگام در عراق گفتگو و تبادل نظر کردیم.

این بیانیه می افزاید: شیخ جنگی در دیدار با کاظمی بر اصرار اتحادیه میهنی بر ضرورت تصویب بند مربوط به سهم اقلیم کردستان از بودجه 2021 عراق با هدف حل مشکلات معیشتی شهروندان و تأمین حقوق ماهیانه کارمندان و حقوق بگیران تأکید کرد و خواستار پرداخت مطالبات کشاورزان اقلیم کردستان از دولت مرکزی و حل مشکلات آنها براساس وعده های داده شده به آنها شد.

در بیانیه رئیس مشترک اتحادیه میهنی آمده است: لاهور شیخ جنگی بر اهمیت ایجاد فضای مناسب با تلاش همه طرف های سیاسی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق تأکید و اعلام کرد: اتحادیه میهنی از هر تصمیمی که از سوی دولت مرکزی یا کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق درباره زمینه سازی برای برگزاری شفاف، سالم و موفق انتخابات اتخاذ شود حمایت می کند.

لاهور شیخ جنگی همچنین خواستار اقدام بیشتر کاظمی برای برقراری امنیت و ثبات در مناطق کردنشین خارج از اقلیم کردستان شد و از نخست وزیر عراق که وعده همکاری و افزایش تلاش برای حل مشکلات با هدف برقراری ثبات در عراق و حفظ حقوق شهروندان براساس قانون اساسی را داد تقدیر کرد.

کد خبر 3238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha