کسب نخستین مقام شکستن اجسام سخت توسط بانوی تکواندوکار ایلامی

سرویس ایلام - برای نخستین بار یک بانوی تکواندوکار ایلامی توانست در مسابقات قهرمانی هانمادانگ (شکستن اجسام سخت) مدال طلا و قهرمانی ایران را به خانه بیاورد. به همین مناسبت کردپرس با وی گفتگویی انجام داده است.

کردپرس: ابتدا خودتون رو معرفی بفرمایید.
ملیحە جعفری، متولد و ساکن ایلام، از سال ۱۳۷۷بە رشتەی المپیکی تکواندو روی آوردم و خوشبختانە تاکنون در حال فعالیت هستم.

کردپرس: مشوق شما چه فرد یا افرادی بودند؟ و چگونە جذب تکواندو شدید؟
مشوق من کلیەی اعضای خانوادە بە ویژە پدرم بودند و این موفقیتها را مدیون پشتیبانی پدرم هستم.

کردپرس: راز ماندگاری ملیحە جعفری در این رشتە رزمی دفاعی چیست؟
راز ماندگاری، موفقیتهای مداوم و کسب مدالهای مختلف هم در عرصە کیوروگی و هم داوری مسابقات، و بحمدالله توانستم به آرزوهایم جامه عمل بپوشانم و در واقع جذابیتهای ویژەی تکواندو هم، باعث تداوم این مسیر شد.

کردپرس: تاکنون چە مقام و مدالهایی کسب کردەای؟
مقام اول و مدال طلای دانشجویان کشور در سال ۹۳، مقام سوم مسابقات هلال احمر در سال٨۳، طلای مسابقات غرب کشور در سال ٨۳، مقام اول دانشجویان علمی کاربردی در سال٨۹، و اخیرا هم برای نخستین بار در مسابقات و به عنوان نخستین بانوی ایلامی در هانمادانگ یا شکستن اجسام سخت، دو مدال طلا را کسب کردم کە نقطه عطفی در تاریخ مسابقات هانمادانگ است. البتە کسب مقامهای اول و مدالهای استانی و شهرستان ایلام کە جای خود دارد.

کردپرس: اخیرا با وجود بحران کرونا، مدال طلای هانمادانگ شما نخستین مدال تکواندو استان ایلام در هانمادانگ بانوان هست، چە عاملی باعث روی آوردن شما بە این رشتە سخت شد؟
نخستین مورد علاقه وافر بە این رشتە و دوم فیزیک و قدرت بدنی و اعتماد بە نفسی بود کە در خودم احساس کردم و مورد سوم پشتکار و جدیت در انجام تمرینات سخت در این بخش بود.

کردپرس: شما چە مدت و چگونە تمرینات رو انجام دادید؟
متاسفانە بە دلیل بستە بودن اجباری باشگاەها، در یکسال اخیر، و اغلب در فضای باز، مرتبا بر روی استپ و سرامیک و چوب و لاستیک و... تمرین کردم.

کردپرس: توصیەهای شما بە عنوان نخستین بانوی هانمادانگ کار، ایلامی چیست؟
ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای همەی عزیزان، استدعا دارم بانوان تکواندوکار از هانمادانگ غافل نباشند چون ما ثابت کردەایم کە در هر سە بخش تکواندو، می توانیم حرفی برای گفتن داشتە باشیم.

کردپرس: و سخن پایانی...
از استاد عباس محمدزادە رییس هیئت و خبرگزاری کردپرس بە پاس انجام این مصاحبە، بسیار متشکرم.

کد خبر 3258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha