هدف دولت ترکیه نابود کردن کردها است

سرویس سوریه - مسلم در اظهاراتی هدف از عملیات ها و سیاست های ترکیه در منطقه را تلاش برای نابود کردن مردم کرد توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، صالح مسلم، عضو شورای رهبری حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در اظهاراتی با اشاره به عملیات های اخیر در ترکیه علیه سیاستمداران و فعالان مدنی کرد عنوان کرد: «در ترکیه حاکمیت مافیایی بر سر کار است. به حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که پشروی دموکراسی در ترکیه به حساب می آید حمله می کنند. هدفشان از میان برداشتن ارزش های دموکراسی و نابود کردن مردم کرد است. هدف از تمام برنامه ها نابودی مردم کرد ترکیه است. دستگیری و مجازات نمایندگان پارلمان HDP تنها بخشی از این سیاست است. در تمام کردستان حملات ترکیه علیه کردها ادامه دارد. در هر جا از هر فرصتی برای حمله به کردها استفاده می کنند».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز٬ مسلم در ادامه اظهارات خود خاطرنشان کرد: «مقاومت کوبانی برای تمامی اشغالگران درد بزرگی شد. مقاومت تاریخی کوبانی را نمی توانند هضم کنند. یک بار دیگر مشاهده می کنیم که پیروزی کوبانی چه زخم بزرگی در آنان ایجاد کرده است. مقاومت کوبانی زمینه شکست داعش را فراهم کرد. اکنون نیز دولت ترکیه تلاش می کند تا کاری را که داعش نتوانست انجام دهد خودش به پایان برساند. می خواهند همه را از کسانی که در کوبانی مقاومت کرده اند تا کسانی که از این مقاومت حمایت کرده اند نابود کنند. کسانی که از کوبانی حمایت کرده اند با شرف ترین کار ممکن در جهان را انجام داده اند. تلاش ترکیه برای گرفتن انتقام داعش خود نشانگر فعال بودن داعش در این کشور است. در کمپ های آموزشی ترکیه گروهک های داعش پرورش داده می شود‌. تروریست ها توسط ترکیه به منطقه اعزام می شوند».

مسلم در سخنان خود تصریح کرد: «حملات ترکیه علیه کردها می تواند یک جنگ داخلی را در ترکیه دامن بزند. ترکیه یک بار دیگر می تواند دست به خونریزی زده و علیه کردها دست‌ به قتل عام بزند. ترکیه در تنگنای شدیدی گرفتار شده است. در بسیاری از مسائل بین المللی به انزوا کشیده شده است. در لیبی و مدیترانه شرقی شکست خورده است. به این باور رسیده است که با نابود کردن کردها می تواند موجودیت خود را حفظ کند. این یک روند بسیار خطرناک است. در این روند مردم کرد باید بسیار هوشیار بوده و از دستاوردهای خود دفاع کنند. اگر طرح های ترکیه به موفقیت بینجامد کردها و دموکراسی در خاورمیانه نابود خواهند شد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 329718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha