دو مورد خودکشی موفق در کمتر از دو هفته در قروه

سرویس کردستان- آمار خودکشی ها در قروه در حالی رو به افزایش می رود که در دو هفته اخیر دو مورد خودکشی موفق مربوط به یک خانم جوان و مردی میانسال رقم خورد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، خودکشی؛ آسیبی که در قروه همچنان رو به افزایش می رود به طوری که در عرض کمتر از دو هفته دو مورد خودکشی موفق در این شهر به ثبت رسید.

اواخر هفته پیش بود که خانمی جوان به دلیل اختلافات خانوادگی در خانه اش اقدام به خودکشی کرد و به انتخاب اختیاری مرگ تن داد. هنوز داغ این اتفاق و شایعات نادرست آن تمام نشده بود که پیش از ظهر امروز چهارشنبه خبر از خودکشی مردی میانسال در دریاچه سراب قروه داده شد. مردی حدود 48 ساله که خودکشی او هم منجر به فوت شده و هنوز علت اقدام به خودکشی اش مشخص نیست.

این آمار هشدار می دهد که وضعیت خوب نیست؛ از فشارهای اقتصادی گرفته تا مسایل روانی جامعه و اختلافات خانوادگی و خشونت ها و دیگر مشکلات؛ هرچه هست افزایش خودکشی ها هشدار دهنده و خطرناک است.

در این میان با وجود آنکه آسیب خودکشی در قروه در حال افزایش است اما اینکه منطقه تفریحی مانند «سراب» تبدیل به محلی دائمی برای خودکشی شده جای تأمل دارد و معلوم نیست چرا مسئولان امر واقعاً اقدامی جدی نسبت به این منطقه و جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخی ندارند؟!

چرا در چنین مکانی که خارج از شهر قرار دارد تیم امدادی مستقر نیست و یا تیم نجات و امکانات لازم برای نجات در سراب وجود ندارد؟! چرا دوربین هایی جهت بررسی موارد حادثه ساز نصب نمی شود؟!

از یک طرف متولیان امر مدام بر جذب گردشگر و تقویت زیرساخت های گردشگری تأکید دارند و از طرف دیگر وقتی منطقه تفریحی مانند سراب تبدیل به محل خودکشی شده قطعاً در حوزه گردشگری آن تأثیر گذاشته و باعث ایجاد نگاه های منفی می شود، لذا می طلبد ابتدای امر مسئولان در خصوص افزایش خودکشی در شهرستان به صورت جدی وارد کار شوند و سپس برای «سراب» اقدامی اساسی داشته باشند./

* در این مورد بیشتر بخوانید:

- نجات جان دختر نوجوان در سراب قروه

- خودکشی منجر به فوت دختری 19 ساله در سراب قروه

- آمار هشدار دهنده خودکشی در قروه

- تأثیر فشارهای ساختاری بر خودکشی

کد خبر 33080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha