افزایش دمای هوای برخی از نقاط کردستان تا ۴۰ درجه سانتیگراد

بر اساس پیش بینی های اداره کل هواشناسی کردستان از امروز تا اواسط هفته آینده دمای هوای استان روند افزایشی دارد و پیش بینی می‌شود دمای هوا در نواحی کم ارتفاع جنوب غرب استان به بالای ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

به گزارش کرد پرس، اداره کل هواشناسی کردستان اعلام کرد در شبانه روز گذشته میانگین حداقل دمای هوای استان ۱۱ و حداکثر ۳۰ درجه سانتیگراد بوده و طی چند روز آینده دمای هوای استان در طول روز به طور متوسط 4 تا ۶ درجه افزایش می یابد و گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

همچنین در بعدازظهرها رشد پوشش ابر و وزش باد را در استان شاهد خواهیم بود و در برخی از نقاط نیمه شمالی احتمال رگبار پراکنده و نقطه ای وجود دارد.

پیش بینی ها اداره کل هواشناسی کردستان نشان می دهد در این مدت به دلیل گرمای هوا، امکان وقوع آتش سوزی در مراتع دارای پوشش گیاهی خشک شده بیشتر است و مصرف حامل های انرژی همچون برق و مصرف آب نیز افزایش می یابد.

بر اساس داده های اداره کل هواشناسی کردستان در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک دهگلان با دمای 5 درجه خُنک‌ترین و روستای سلین سروآباد با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین ۱۴ و ۳۳ درجه سانتیگراد گزارش شد.

کد خبر 33427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha