کاهش پروازها و طولانی‌شدن بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه / بهزاد خالوندی

سرویس کرمانشاه _ کاهش چشمگیر پروازهای کرمانشاه _ تهران، رفت و آمدهای کاری بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان را با دشواری بسیار روبرو کرده و برخی از دیدارهای کاری آن‌ها دچار اخلال شده است. یادداشت زیر به ضرورت اتمام سریع تر پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه می پردازد.

خبرگزاری کردپرس _ این روزها بلیط پروازهای کرمانشاه - تهران به سختی، گیر می‌آید. دلیل این امر هم کاهش چشمگیر پروازهای این مسیر، به دلیل بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه است و پروازهای این فرودگاه وضیعتی مشابه شرایط فرودگاه سنندج پیدا کرده است. در شرایط جدید تعداد پروازهای کرمانشاه به تهران به دو یا حداکثر سه پرواز با هواپیماهای متوسط و سبک تقلیل پیدا کرده و روزانه حدود ۲۰۰ نفر، گاه کمتر و یا بیشتر، از جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه شانس جابجایی سریع و آسان به تهران را پیدا می کنند و این رقم بسیار کم است.

البته ساعت برخی پروازهای این مسیر هم در ۴ صبح است که افراد باید حداقل ۲ ساعت زودتر راهی فرودگاه شوند‌ و این موضوع باعث نارضایتی‌ در میان برخی افراد شده است.

کرمانشاه _ تهران یک مسیر مهم و استراتژیک پروازی است که استان را به پایتخت سیاسی و اقتصادی کشور متصل می‌کند. و در شرایط فعلی، رفت و آمدهای کاری بسیاری از کارآفرینان و تولیدکنندگان با دشواری بسیار روبرو شده و برخی از دیدارهای کاری آن‌ها دچار اخلال شده است.

همچنین با توجه به این شرایط، پروازهای حجاج کرمانشاهی به عربستان برای اولین بار از طریق استان همجوار انجام می شود و این خبرهای خوبی برای کرمانشاه به عنوان مرکزیت غرب کشور نیست.

واقعیت این است که فرودگاه کرمانشاه مهم ترین و بزرگترین فرودگاه غرب کشور است و حفظ و ارتقای جایگاه محوری این مجموعه از سیاست های اصلی و کلان استان است و عملیات بهسازی باند فرودگاه باید در کمترین زمان ممکن به اتمام می رسید و اینقدر طولانی نمی شد.
فراموش نکنیم عملیات بهسازی باند فرودگاه اردبیل و کرمانشاه همزمان آغاز شد و این پروژه در اردبیل سال ۱۴۰۰ به پایان رسید ولی در کرمانشاه به دلیل اتخاذ تصمیمات خاص و متفاوت - که باید کارشناسان در مورد درستی آن نظر بدهند - داستان روند اجرایی این پروژه همچنان ادامه دار است.

در این شرایط بهتر است مدیریت ارشد استان همانگونه که در حوزه آب شهری با تشکیل قرارگاه عملیاتی، گامی مهمی ارتقای ظرفیت خط انتقال آب گاوشان به شهر کرمانشاه برداشت، در زمینه بهسازی باند اصلی فرودگاه و همچنین استاندارسازی باند تاکسی وی _ که هزینه های زیادی هم برای آن صرف شد _ قرارگاهی عملیاتی با حضور مشاوران و افراد خبره تشکیل دهد و با اتخاذ یک تصمیم کارشناسی، زمینه‌ای فراهم را کند که سریع‌تر این پروژه بسیار مهم و حیاتی به اتمام برسد و پروازهای داخلی و خارجی به شرایط طبیعی قبلی بازگردد.

کد خبر 33497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha