بهسازی واریانت خروسه در محور مریوان نیازمند 175 میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: بهسازی محور سنندج – مریوان در 2 نقطه تقاطع غیر همسطح سنندج - مریوان و واریانت گردنه خروسه در حال انجام است و اتمام آن نیازمند 175 میلیارد تومان اعتبار است.

عرفان مرادی از ادامه بهسازی مسیر سنندج – مریوان با احداث واریانت گردنه خروسه به طول ۱۱ کیلومتر و تقاطع غیرهمسطح مریوان – سنندج – دیواندره خبر داد.

وی افزود: بهسازی مسیر سنندج – مریوان از سالیان گذشته در دستور کار بوده و اقدامات خوبی نیز در این راستا انجام شده که می توان به احداث و بهره برداری از واریانت تیژ تیژ – گاران به طول ۵۲ کیلومتر در تیر ماه سال گذشته اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: بهره برداری از این ۵۲ کیلومتر مزیت های بسیار مثبتی داشته که کاهش تصادفات و ایمنی بیشتر و همچنین رضایت مندی تمامی کسانی که از این محور جدید استفاده کرده اند از اهم این مزایا است.

مرادی ادامه داد: بهسازی محور سنندج به مریوان در ۲ نقطه دیگر نیز در جریان است که یکی از این طرح ها احداث واریانت گردنه خروسه به طول ۱۱ کیلومتر است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 9 درصدی پروژه، یادآور شد: پروژه احداث واریانت خروسه در ۲ قطعه ۴.۷ و ۶.۳ کیلومتری به پیمانکار واگذار شده و اعتبار ۱۷۵ میلیارد تومان پیش بینی اولیه آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: تقاطع غیر همسطح سنندج - مریوان نیز که بخشی از پروژه بهسازی مسیر سنندج – مریوان است، عملیات اجرایی آن در شرف اتمام بوده و حداکثر تا هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 33753

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha