خواسته رهبری، رییس جمهور و مجموعه نظام کمرنگ شدن خطکشی ها است

سرویس کردستان- مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، در دانشگاه کردستان دولت مطلوب را منعکس‌کننده همه اقوام و مذاهب و جنسیت‌ها دانست و افزود: از رئیس جمهور خواسته‌ایم وزرا و استانداران را موظف به انتخاب یک مشاور اهل سنت کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، ماموستا عبدالسلام کریمی در دیدار با نخبگان دانشگاهی که در دانشگاه کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند بین اقوام، مذاهب و جنسیت‌ها خط‌کشی نکرده و در آفرینش انسان تنوع قرار داده است، اظهار کرد: تنوع راز بقاست و تقابل عامل فناست، خداوند همه را یکسان آفریده و ملاک برتری انسانیت و تقواست به همین دلیل هیچ قوم و گروهی را نباید بر دیگری برتری داد.

وی هدف اساسی را برداشتن خط‌کشی‌ها دانست و افزود: مواردی را در رابطه با حقوق اقوام و مذاهب به اطلاع رئیس جمهور رساندیم که با توجه به توسعه فکری همه را قبول کردند و این عدم مخالفت نشان می‌دهد مشکل ما قانون و حکومت و رئیس جمهور نیست بلکه عدم اجرای دستورات نظام و رهبری است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی هدف را توسعه دین و پایبندی به شعار انقلاب اعلام کرد و گفت: به دنبال این هستیم که هیچ قومی احساس نکند طرد و یا به حاشیه رانده شده، همه اقوام باید احساس کنند دخیل و سهیم هستند و ریشه در این خاک دارند.

وی تاکید کرد: خواسته رهبر، رئیس جمهور و در مجموع نظام جمهوری اسلامی، کمرنگ کردن خط‌کشی‌ها و رفع نگاه جنسیتی و شهروند درجه یک و دو است. همه گروه‌ها و اقوام از یک ریشه هستند و به باید بدانیم این از سفاهت است که بخاطر اختلاف در شاخ و برگ، ریشه همدیگر را هدف قرار دهیم.

کریمی از استاندار کردستان خواست تا از نخبگان دانشگاهی یک نفر را به عنوان مشاور علمی و فنی خود انتخاب کند و بهره‌گیری از این افراد تداوم داشته باشد.

وی دولت مطلوب را منعکس‌کننده همه اقوام و مذاهب و جنسیت‌ها دانست و افزود: از رئیس جمهور خواسته‌ایم وزرا و استانداران را موظف به انتخاب یک مشاور اهل سنت کند.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی به مطالبات و خواسته‌های اساتید و نخبگان دانشگاهی پرداخت و وعده پیگیری همه موارد را داد و از این افراد خواست تا خواسته‌های خود را به صورت کتبی اعلام کنند.

وی با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: امیدواریم ایده و فناوری در استان تبدیل به دانش‌بنیان شود و دانش‌بنیان نیز راهی به سوی اقتصاد و بازار باز کند و اقتصاد استان را بهتر کند.

کریمی در پایان ضمن اشاره بر اینکه همه قانون اساسی را قبول دارند، یادآور شد: ایراد از عدم اجرای کامل قانون اساسی است و من معتقدم بکارگیری اهل سنت برای نظام جمهوری اسلامی هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است چراکه کردها ثابت کردند مرزداران و افراد امینی هستند که پایبند به نظام جمهوری اسلامی هستند.

کد خبر 34716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha