ادامه اعتصاب در شهرداری سریش آباد/وعده پرداخت حقوق داده شد

سرویس کردستان- اعتصاب پرسنل شهرداری سریش آباد در حالی وارد روز ششم خود شد که مدیرکل امور شهری کردستان با حضور شهرستان قروه وعده پرداخت بخشی از حقوق جامانده را داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، روز یکشنبه پس از گذشت پنج روز از اعتصاب پرسنل شهرداری سریش آباد بالأخره مدیرکل امور شهری استانداری کردستان برای پیگیری وضعیت به شهرستان قروه آمد. البته این آمدن تنها با برگزاری نشست در فرمانداری قروه آن هم پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران همراه بود و دیگر به میان پرسنل معترض نرفت.

بعد از این نشست چند ساعته «جمشید اسدی» در پاسخ به سؤال خبرنگار کردپرس که چه تصمیمی گرفته شد؟ تنها به این گفته بسنده کرد که «تصمیماتی مبنی بر رفع مشکل گرفته شد و خوب پیش رفت و شما جزییات کامل تر را از فرماندار می توانید بپرسید.»

در همین رابطه فرماندار شهرستان قروه با بیان اینکه شهرداری سریش آباد باید بتواند از داشته های خود استفاده کند، افزود: «تصمیم بر این شد که علاوه بر پرداخت بخشی از حقوق جامانده بتوان طلبی را که شهرداری از ادارات مختلف مربوط به کمیسیون ماده 77 دارد دریافت نماید و همچنین یکسری ماشین آلاتی که موجود هست به عنوان منبع درآمدزایی به کار گرفته شوند.»

به گفته «حسین الماسی» دادن اختیارات لازم به شهرداری سریش آباد و در نظر گرفتن مبلغی برای پرداخت حقوق پرسنل از دیگر تصمیماتی بود که در این نشست گرفته شد.

در ادامه معاون سیاسی فرماندار قروه هم ضمن تأیید این گفته ها اظهار داشت: تأمین اعتبار برای پرداخت بخشی از حقوق جامانده مهم ترین مسئله ای است که در این نشست به آن پرداخته شد و تصمیم گیری برای آن نتیجه بخش بود.

«علیرضا عبدی» در پاسخ به این سؤال که برای تخلفاتی که در سابق بوده و هم اکنون گریبان شهرداری را گرفته چه اقدامی می شود، گفت که در این زمینه از مراجع ذیربط به صورت قانونی پیگیری ها صورت خواهد گرفت.

-در همین زمینه شورای شهر سریش آباد در اطلاعیه ای عنوان کرده اند که نبود درآمد شهری در واحدهای شهرسازی و خدماتی که میزان در آمد و هزینه را جواب گو باشد، نبود درآمد پایدار شهری در سطح شهر منطقه که عاید شهرداری باشد، تأثیر پذیری عملکرد نادرست و نبود مدیریت صحیح و قوی در دو دوره گذشته در شهرداری در امور هزینه ها و در آمدها و بکارگیری صحیح پتانسیل های موجود، رسیدن سررسید چک ها و بدهی ها همراه با دیرکردهای سرسام آور و خالی و مسدود کردن حساب های بانکی شهرداری، جابجایی غیرقانونی اعتبارات عمرانی و ساختاری توسط شهرداران گذشته و... همه و همه باعث شده اند که شهرداری سریش آباد به این وضعیت نابسامان برسد و حالا شورا به دنبال مرتفع کردن مشکلات با همکاری مسئولان است.-

حال سؤال اینجاست مگر شهرداری زیر نظر شورا نیست و شورای شهر نباید نظارت بر عملکرد شهرداری را داشته باشد؟! پس چرا آن زمانی که به گفته شورای سریش آباد شهرداران سابق درست پیش نرفته اند اقدامی نداشته اند؟! چرا وقتی متوجه تخلفات شهرداری شدند باز هم شهردار سابق را ابقا کردند؟! آیا شورای شهر خود را در پیش آمدن چنین وضعیتی مقصر نمی داند؟! همین طور فرمانداری شهرستان قروه چه حالا و چه در گذشته چرا وظیفه نظارتی خود را درست انجام نداده اند که حالا انگشت های اتهام به سمت همدیگر گرفته شود؟!

لازم به ذکر است که اعتصاب پرسنل شهرداری سریش آباد همچنان ادامه دارد و پیگیریهای خبرنگار کردپرس نشان می دهد که این افراد تا زمانی که از پرداخت حقوق جامانده خود مطمئن نشوند دست از اعتصاب برنخواهند داشت.

در هر صورت این جریان وارد روز ششم خود شده و نیاز است مسئولان امر اقدامی اساسی داشته و در این شرایط سخت معیشتی مانع بروز چنین اتفاقاتی در جامعه شوند./

کد خبر 35

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha