عدم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب مشکلات اعتباری دهیاران می‌شود

سرویس ایلام - رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در همایش دهیاران سراسر استان مشکلات عدیده دهیاری‌ها به‌عنوان پیش‌قراولان خدمت به مردم را ناشی از عدم اجرای قانون خواند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، علی اکبر بسطامی تصریح کرد: منابع تامین اعتبار خدمت دهیاران در کشور از طریق مالیات بر ارزش افزوده، مسئولیت‌های اجتماعی، آلاینده‌ها و مالیات‌های مستقیم تامین می‌شود، لذا اگر قانون بدرستی اجرا شود، امروز شاهد مشکلات عدیده دهیاران نیستیم.

وی نقش مدیران در جذب اعتبارات را پررنگ توصیف کرد و افزود: معیار سنجش عملکرد مدیران، به میزان ضریب نفوذ آن‌ها در جذب بودجه‌های گلوبال بستگی دارد و جذب اعتبارات از وزارتخانه‌ها باید اولویت کاری مدیران باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: شاهکار مجلس یازدهم در حوزه مالیات‌های مستقیم این بود که شرکت‌های تولیدی و خدماتی باید جهت هزینه در مناطق کمتر توسعه یافته مالیات بپردازند.

بسطامی با اشاره به سهم اندک استان از درآمدهای هنگفت شرکت‌های بزرگ موجود اظهار داشت: یک شرکت بزرگ مادر تخصصی در استان در ۶ ماه اخیر، یک ریال به حساب استان واریز نکرده است و محل هزینه کرد این مبالغ همچنان نامشخص است.

وی با ابراز تاسف از عدم پاسخگویی برخی مدیران افزود: به زودی بخاطر عدم شفافیت مسئولین اقتصادی استان در عمل به وظایف خود درقبال مردم استان، ازطریق سوال از وزیر اقتصاد یا تحقیق و تفحص در حوزه اقتصادی استان، این مسئله را پیگیری خواهم کرد. پالس‌های مثبتی فرستادیم، اما بازهم این موضوع دنبال نشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام خاطرنشان کرد: ۱۲۵ شرکت ایلام در تهران دفتر دارند، در صورتیکه قانون می‌گوید، مالیات بر ارزش افزوده این شرکت‌ها باید به استان اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: اداره محیط زیست باید پاسخ دهد که چرا با ایجاد انحراف در قانون، حق آلایندگی شرکت‌های آلاینده اخذ نشده است و چرا تعداد شرکت‌های آلاینده از ۱۴ به ۵ تقلیل یافته است؟

وی در پایان بهره‌مندی مردم از منافع شرکت‌های بزرگ را حق مردم استان خواند و افزود: مسئولیت اجتماعی در دنیا عرفی دنبال می شود، اما آنچه در استان اجرا می‌شود ناعادلانه است، شیره جان مردم استان را می‌گیرند اما به قانون مسئولیت اجتماعی عمل نمی‌کنند.

کد خبر 35123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha