دستاوردهای کردستان سوریه مدیون PKK و اوجالان است / نیروهای PKK در سوریه با داعش و ارتش ترکیه می جنگند

سرویس سوریه – عضو شورای اجرایی PYD اعلام کرد نقش نیروهای PKK و اندیشۀ اوجالان در مبارزات و دستاوردهای کردهای سوریه حقیقتی غیر قابل انکار است.

به گزارش کردپرس، هدیه یوسف عضو شورای اجرایی حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) نقش حزب کارگران کردستان (PKK) را در حصول و حفظ دستاوردهای کردهای سوریه تأثیر گذار و اساسی ارزیابی کرد و گفت این حقیقتی غیر قابل انکار است.

هدیه یوسف در گفتگو با هاوار نیوز گفت: «PKK بزرگ ترین الهام بخش حرکت کردهای سوریه و حافظ پایداری دستاوردهای آنها در مقابل همۀ حملات است. PKK منبع الهام و قدرت ما است و نمی توانیم آن را انکار کنیم. آنچه در روژاوا به دست آمده و برای کردها، عرب ها و سریانی های حفظ شده است، مرهون نیروهای PKK است.»

وی دربارۀ نقش محوری اندیشه های عبدالله اوجالان رهبر دربند PKK در ایدئولوژی کردهای سوریه نیز گفت: «مردم کردستان سوریه حول پارادایم عبدالله اوجالان مبارزه کرده اند، این هم قابل انکار نیست. نظام سرمایه داری این را می داند. ایالات متحده و روسیه و اروپا هم می دانند.»

عضو شورای اجرایی PYD افزود: «واقعیت موجود در کردستان سوریه و نظام ملت دموکراتیک بر اساس پاردایم و فلسفۀ اوجالان استوار است و کسانی که با ستیزه جویان جبهه النصره، [دولت اسلامی عراق و شام] داعش و ارتش اشغالگر ترکیه مبارزه می کنند، نیروهای PKK هستند.»

این در حالی است که نیروهای کرد سوریه همواره تأکید می کنند که هیچ رابطۀ ارگانیکی با PKK ندارند و حکومت ترکیه به بهانۀ ارتباط آنها با PKK به کردستان سوریه حمله می کند و نیروهای کرد را از لحاظ سیاسی و نظامی تحت فشار قرار می دهد.

کد خبر 3548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha