کشته شدن 4 کودک در حمله ترکیه به یک مدرسه در شمال سوریه

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در بیانیه ای اعلام کرد که در نتیجه بمباران تل تمر دست کم 4 کودک کشته و 11 تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در اثر حمله ترکیه به یک مرکز آموزشی دخترانه در شهر حسکه دست کم 4 کودک جان خود را از دست داده و 11 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در بیانیه مدیریت خودگردان با اشاره به افزایش حملات اخیر دولت ترکیه پس از گفتگوهای بین المللی در تهران و سوچی، آمده است: «پهپادهای بمب افکن ترکیه جاده تل تمر - حسکه و یک مرکز آموزشی دخترانه در روستای شیموکه را در 2 کیلومتری پایگاه ائتلاف بین المللی هدف قرار دادند. در این حمله 4 کودک جان خود را از دست داده و 11 تن دیگر نیز زخمی شدند.»

مدیریت خودگران این حمله را «ناقض تمام قوانین بین المللی و جنایت جنگی» دانست و آن را مصداق بارز «نسل کشی علیه مردم شمال و شرق سوریه» توصیف کرد.

مدیریت خودگردان حملات با بیان این که «مقصود اردوغان از عملیات نظامی تحمیل تروریسم خود به همه، و مشروعیت دادن به حمله و اشغالگری ترکیه در شمال و شرق سوریه است» نسبت به افزایش هرج و مرج در سوریه با این حملات هشدار داد و اعلام کرد که این حملات کل سوریه را تحت تأثیر قرار می دهد.

در پایان این بیانیه آمده است: «این حملات نشان می دهند که سوریه در معرض تهدید و خطر دولت ترکیه قرار دارد. همه مردم سوریه باید این را به خوبی بدانند و از سیاست های قدیمی و جدید دولت ترکیه درس بگیرند.»

کد خبر 37141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha