اقلیم کردستان با ارائه همه آمارهای مربوط به درآمدهای نفتی و غیرنفتی به بغداد موافقت کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان - دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس عراق اعلام کرد: اقلیم کردستان با ارائه همه آمارهای مربوط به درآمدهای نفتی و غیرنفتی بە بغداد موافقت کرده است.

بە گزارش کردپرس بە نقل از پایگاە خبری – تحلیلی میدل ایست نیوز: «احمد الصفار»، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس عراق، از توافقات انجام شده در دور جدید مذاکرات با نمایندگان اقلیم کردستان عراق خبر داد.
به گزارش «الفرات نیوز»، الصفار گفت که اقلیم کردستان با ارائه همه آمارها و حساب های مربوط به درآمدهای نفتی و دیگر درآمدهایش موافقت کرده است.
او افزود که احتمالا در جلسه بعدی این هیئت توافق لازم برای ارائه همه حساب های مربوط به صادرات و گمرک و درآمد گذرگاه های نفتی حاصل شود.
دوشنبه شب هیئتی از اقلیم کردستان به ریاست «قباد طالبانی»، معاون رئیس دولت اقلیم کردستان عراق، برای بررسی سهم اقلیم در بودجه 2021 وارد بغداد شد.
در قانون بودجه 2021 پیشنهادی دولت تأکید شده که بغداد و اربیل مسائل مالی خود در فاصله سال های 2004 تا 2020 را بعد از بررسی دقیق همه حساب ها توسط دیوان حسابرسی مالی فدرال با هماهنگی دیوان حسابرسی مالی اقلیم تسویه خواهند کرد.
همچنین در این قانون تصریح شده که اقلیم موظف به پرداخت روزانه 250 هزار بشکه نفت خام و همچنین همه درآمدهای نفتی و غیر نفتی خود به بغداد است.

کد خبر 3716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha