انتقاد رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از میزان پایین ثبت اراضی کشاورزی ایلام

سرویس ایلام - رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال ایلام گفت: تا کنون سه درصد اراضی کشاورزی استان ثبت شده که از این ‌میزان تنها برای یک درصد سند صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بابایی افزود: این آمار برای استان بسیار پایین است چونکه در استانی مانند بوشهر این آمار به بیش از ۳۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه استان ایلام از حیث حدنگاری در کشور کارنامه موفقی داشته خاطر نشان کرد: استان ایلام از حیث حدنگاری جزو استان‌های برتر در سطح کشور است و از یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار مساحت عرصه های ملی استان بیش از ۹۰ درصد این اراضی دارای حدنگاری هستند.

وی گفت: تسریع در تعیین تکلیف پلاک هایی که در کمیسیون رفع تداخل مطرح هستند جزو اولویت‌های اصلی سازمان ثبت اسناد کشور می باشد.

بابایی ادامه داد: در استان ایلام مسئولان جهاد کشاورزی استان در رفع تداخلات اراضی اهتمام ویژه یی داشته باشند تا پلاک‌های رفع تداخل اراضی کشاورزی استان سریعاً در سامانه ثبت شوند.

معاون قوه قضاییه ورئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طرح حدنگاری اراضی زراعی اشاره و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم که مانع اجرای سریع حدنگاری اراضی کشاورزی در این چند سال اخیر شده است تفاسیر متعدد در خصوص قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است که لازم است در قوانین و آیین‌نامه‌ها بازنگری به عمل آید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سند سازی متر به متر اراضی کشور گفت: جهت ساماندهی کشاورزی در قانون منع خرد شدن اراضی کشاورزی بازنگری صورت گیرد و در این زمینه شرحی به کمیسیون قضائی مجلس ارائه شده که با اصلاح این قانون و ابلاغ طرح امنیت غذایی به دستگاه‌های ذیربط تسریع در صدور اسناد کاداستر اراضی زراعی محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای مصلحین در استان مرزی ایلام تاکید کرد: باید تلاش کرد تا فرهنگ سازی لازم در این خصوص انجام گیرد که طرح دعوا کمتر شده و از این شورا برای حل اختلافات بیشتر استفاده کرد و نهایت تلاش را بعمل آوریم‌تا بحث اختلافات مردم بدون توسل به مراجع قضایی انجام گیرد و به طور قطع در استانی مانند ایلام می توان این‌مهم را به بهترین‌نحوه ممکن اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی کشور و با توجه به وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی موجود مردم در این شرایط می طلبد مسوولان با حضور میدانی در بین‌مردم مسائل و مشکلات آنان را تا پیگیری حصول نتیجه انجام دهند.

کد خبر 37314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha