اجرای تمرکز زدایی در نظام حاکمیتی،  عامل تقویت ساختار اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان تاکید کرد که اجرای تمرکز زدایی در نظام حاکمیتی اقلیم کردستان را عاملی برای حل مشکلات و تقویت ساختار اقلیم می داند.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، بافل طالبانی در دیداری که با آشلی دوریک مسئول دفتر سرکنسول گری کانادا در اقلیم کردستان انجام داد؛ گفت که اتحادیه میهنی بنیان نهادن گفتگوی ملی میان احزاب و جریان های سیاسی اقلیم کردستان و عراق را ضروری دانسته و از نمایندگان کشورهای جهان درکشور می خواهد که از تشکیل این گفتگوی ملی و گذر عراق و اقلیم از مقطع کنونی حمایت کنند.

رئیس مشترک حزب اتحادیه میهنی کردستان تاکید کرد که این حزب اجرای تمرکز زدایی اداری و اقتصادی در نظام حاکمیتی اقلیم کردستان را عاملی برای حل مشکلات، افزایش خدمات رسانی به شهروندان و تقویت ساختار اقلیم می داند.

وی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق نیز گفت که اتحادیه میهنی از برگزاری انتخابات سالم و شفاف در موعد تعیین شده حمایت می کند و می خواهد که کردها در مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد به صورت مشترک و با یک موضع در انتخابات مشارکت کرده و اتحاد ملی میان خود را حفظ کنند.

کد خبر 3761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha