اجرای دقیق طرح تحول قضایی در دادگستری کردستان با جدیت دنبال می شود

سرویس کردستان- رییس کل دادگستری استان کردستان در راستای تحقق اهداف طرح تحول دستگاه قضایی از حوزه های قضایی شهرستان بیجار و بخش حسن آباد یاسوکند بازدید کرد .

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی به همراه معاونین خود از بخش‌های مختلف دادسرا و محاکم این حوزه های قضایی بازدید و ضمن رسیدگی به مشکلات حقوقی برخی از مراجعین، دستورات لازم برای حل مشکلات آن‌ها را صادر کرد و ضمن نظارت بر حُسن انجام امور و مشاهده روند رسیدگی‌ها در شعب مختلف ، از سوی مسئولین مربوطه در جریان آمار ورودی و موجودی پرونده‌ها قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان انجام بازدید‌های دوره ای از حوزه های قضایی را بخش مهمی از سازوکار نظارتی برشمرد و با تأکید مضاعف بر ضرورت اعمال نظارت‌های قانونی پیوسته از سوی دادستان‌ها نسبت به عملکرد قضات در صدور قرار‌های تأمین کیفری تصریح کرد: دادستان‌ها باید بر عملکرد قضات نظارت مستمر داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان کردستان در ادامه این بازدید اظهار داشت : در 10 ماهه امسال تعداد 20 هزار و 971 فقره پرونده به دادگستری و شورای حل اختلاف بیجار وارد شده که از این تعداد 20 هزار و 924 پرونده آن مختومه شده و منجر به صدور رای شده است .

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: از مجموع پرونده‌های وارده به مراجع قضایی بیجار شش هزار و 886 پرونده به دادگاه و هشت هزار و 771 پرونده به دادسرا و پنج هزار و 314 فقره پرونده به شورای حل اختلاف وارد شده است.

وی افزود : خوشبختانه بیش از 88 درصد از ابلاغیه ها نیز در حوزه قضایی شهرستان بیجار بصورت الکترونیکی صادر می شود .

رئیس کل دادگستری استان کردستان همچنین از حوزه قضایی بخش حسن آباد یاسوکند که در 70 کیلومتری شهرستان بیجار و 220 کیلومتری مرکز استان کردستان قرار دارد ، بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات قضات و کارکنان آن حوزه قضایی قرار گرفت .

وی اظهار داشت : در 10 ماهه سال جاری تعداد 2 هزار و 406 فقره پرونده به دادگستری و شورای حل اختلاف این حوزه قضایی وارد شده که از این تعداد 2 هزار و 935 فقره آن مختومه شده است و همچنین بیش از 90 درصد از ابلاغات این حوزه قضایی نیز بصورت الکترونیکی صادر می شود .

وی در پایان بر ضرورت مختومه نمودن پرونده های معوق و مسن تاکید کرد .

بازدید رئیس کل دادگستری کردستان از زندان بیجار

رییس کل دادگستری استان کردستان همچنین به همراه مدیرکل زندانهای استان از زندان شهرستان بیجار بازدید کرد .

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی ضمن بازدید از زندان این شهرستان و تشکیل جلسه با موضوع پیگیری مصوبات و میزان اجرای دستورالعمل‌های قوه قضاییه در امور زندانیان اظهار داشت : از برنامه‌های ایام الله دهه فجر امسال دستگاه قضایی ، دیدار چهره به چهره مسئولین قضایی و کلیه قضات استان با زندانیان است و هدف از این اقدام رسیدگی به امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان است.

بررسی پرونده تعدادی از زندانیان به طور ویژه و گفتگوی چهره به چهره با تنی چند از مددجویان و استماع مهمترین مشکلات مطروحه از سوی آنان و صدور دستور پیگیری موارد و درخواست‌های طرح شده از اصلی‌ترین محور‌های این بازدید بود.

وی در این بازدید با بیان تکلیف دادگستری به اجرای سیاست‌ها و دستورالعمل‌های قوه قضاییه ، افزود: توجه به مسائل و مشکلات قضایی و ساماندهی و پایش وضعیت زندانیان ضروری است.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام و المسلمین حسینی از بخشهای مختلف زندان بیجار بازدید کرد.

شایان ذکر است که زندان بیجار در داخل شهر قرار دارد و محکومین شهرستان دیواندره و بخش حسن آباد یاسوکند نیز در این زندان به سر می برند.

کد خبر 3777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha