جوابیه آبفای قروه به گزارش خبرگزاری کردپرس

سرویس کردستان- شرکت آب و فاضلاب قروه در پی انتشار گزارشی در خصوص مشکلات آب روستاهای قروه، جوابیه ای را در راستای تنویر افکار عمومی به این خبرگزاری ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، در پی انتشار گزارش «کولبری آب در 42 روستای قروه/بی آبی زیر چتر آلودگی» که در تاریخ 23 مهرماه که در مورد مشکلات روستاهای دارای بحران آب در شهرستان قروه بود شرکت آب و فاضلاب قروه جوابیه ای را ارسال کرده است.

متن جوابیه به شرح زیر است:

مدیر محترم خبرگزاری کردپرس(حوزه کردستان)

با سلام

احتراماً در پاسخ به گزارش منتشر شده در آن خبرگزاری در تاریخ 23/7/1399 با عنوان " کولبری آب در 42 روستای قروه/بی آبی زیر چتر آلودگی"، مقتضی است طبق ماده 23 قانون مطبوعات جوابیه زیر را جهت تنویر افکار عمومی منتشر نمائید:

از ابتداى سال جارى با طرح ادغام آب و فاضلاب شهرى و روستايى، در راستاى رفع بحران كمبود آب ٤٥ روستا شهرستان قروه از ١٠٢ روستاى تحت پوشش اقداماتى چون راه اندازی و تجهیز چاه، اجرای خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ توسط امور آبفا قروه انجام گرفته كه منجر به رفع مشكل تأمين آب چند ساله ٤٠ روستا گرديده و مشكلات ٥ روستاى باقيمانده با حفر چاه، احداث خط انتقال مورد نیاز و تجهیز و نیرورسانی چاه حفر شده در سال جارى مرتفع خواهد گرديد.

در روستای دوسر طبق سنوات گذشته و روال چندين ساله آب و فاضلاب روستايى با توجه به آلودگى منابع آب محدوده روستا، آبرسانى به صورت سيار انجام گرفته كه آبرسانى مذكور فقط جهت استفاده شرب اهالى روستا بوده و مابقى نيازهاى ضرورى شامل شست و شو، تامين آب احشام و موارد ديگر از منابع آبى داخل روستا به صورت ٢٤ ساعته تامين مى گردد.

همچنین روستای جداقايه تحت پوشش خدمات امور آب و فاضلاب قروه نبوده اما علیرغم این موضوع، طبق روال چندين ساله آبرسانى به صورت سيار جهت شرب انجام گرفته است.

لازم به ذكر است امور آبفا قروه جهت آبرسانى پايدار از طریق منابع آب سالم و بهداشتى برنامه های زیر را در دست اجرا دارد:

1- اجرای خط انتقال به طول10 کیلومتر در صورت تامین اعتبار (روستای دوسر)

2- اجرای شبکه توزیع و خط انتقال به طول 3.5 کیلومتر و بازسازی منبع موجود و احداث ایستگاه پمپاژ در صورت تامین اعتبار ( روستای جداقایه)

ضمنا" این امور در سال جاری جهت رفع بحران کمبود آب 40 روستا ذکر شده اقداماتی از قبیل حفر 10 حلقه چاه جدید ، 4.5 کیلومتر خط انتقال ، تجهیز و راه اندازی و بهره برداری 7 حلقه چاه و نیرو رسانی 3 حلقه چاه جدید صورت گرفته است.

«روابط عمومی امور آبفا شهرستان قروه»

کد خبر 38

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha