درخواست 43 سال زندان برای لیلا گوون

سرویس ترکیه - دادستان دیاربکر به اتهام تبلیغات برای سازمان تروریستی خواستار 43 سال زندان برای لیلا گوون سیاستمدار کُرد شد.

به گزارش کردپرس، در جلسه رسیدگی به پرونده لیلا گووَن، رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک (DTK)، که در دادگاه نهم کیفری دیاربکر برگزار شد، دادستان دیاربکر خواستار 43 سال زندان برای این سیاستمدار کُرد به اتهام تبلیغ برای سازمان تروریستی شد.

دادستان دیاربکر سخنرانی آنلاین گوون را که پیش از برکناری او از نمایندگی مجلس در صفحه مجازی HDP شاخه دیاربکر، انجام شده بود، به عنوان مدرکی برای تبلیغ برای سازمان تروریستی شناخت. گوون در این سخنان یاد زندانیان سیاسی زندان دیاربکر را که پس از کودتای نظامی 1980 شکنجه دیده بودند، و آنهایی را که در واکنش به این شکنجه ها روزه مرگ (اعتصاب غذا) گرفته و جان باخته بودند، گرامی داشته بود.

همچنین دادستانی از سخنرانی دیگری از لیلا گوون به عنوان مصداق تبلیغات تروریستی نام برد که در آن گوون از مقاومت زنان کردستان سوریه به نیکی یاد کرده بود.

گوون در اظهارات دیگری در 11 سپتامبر 2019 نیز گفته بود: «تا زمانی که مسئله کُرد حل نشود، پیوستن به PKK و درگیری نیز ادامه خواهد داشت.» این سخنان گوون نیز از سوی دادستانی به عنوان مدرک دیگری علیه او استفاده شد.

دادستان همچنین با استناد به فهرست بلند بالایی از توئیت ها و بازنشر اخبار توسط گوون، آنها را مصداق تبلیغ برای سازمان تروریستی دانست.

دادستان دیاربکر در مجموع با احتساب موارد مختلف برای همه سخنان و توئیت های گوون، خواستار 43 سال و یک ماه و 15 روز زندان برای گوون شد.

گوون و وکیل او سردار چلبی خواستار زمان برای انجام دفاعیات در برابر این اتهامات شدند.

کد خبر 38014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha