لیلا گوون از یکی از اتهامات خود تبرئه شد

سرویس ترکیه - لیلا گوون سیاستمدار در بن کُرد از یکی از اتهامات خود تبرئه شد.

به گزارش کردپرس، لیلا گوون سیاستمدار در بند کُرد و رئیس مشترک کنگره جامعه دموکراتیک (DTK) و نماینده سابق حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در یکی از پرونده هایش که مربوط به سخنرانی ای در مراسم یکی از جان باختگان در زمان حکومت نظامی در شرناخ بود، تبرئه شد.

دومین نشست رسیدگی به پرونده لیلا گوون روز گذشته برگزار شد. او به دلیل سخنرانی که در مراسم یادبود تایبت اینان در سال 2020 به اتهام نفرت افکنی میان مردم و تحریک آنها، دادگاهی می شد. تایبت اینان یکی از جان باختگان در جریان حکومت نظامی شرناخ در سال 2015 بود که جسد او به مدت 7 روز در خیابان مانده بود. گوون در آن مراسم خواستار پایان داده شدن به کشتار غیر نظامیان شده بود. مطالبه ای که به موضوع پرونده ای جدید علیه او تبدیل شد.

گوون در دفاعیات خود در دادگاه گفت که از سخنان خود در این مراسم درباره کشتار غیر نظامیان پشیمان نیست و اگر یک بار دیگر به گذشته بازگردد همان سخنان را تکرار خواهد کرد.

او با اشاره به کشتار غیر نظامیان در درگیری های اخیر غزه، این درگیری ها را مشابه یکدیگر دانست و گفت: «من به بیش از 30 سال زندان محکوم شده ام. همه این محکومیت ها به دلیل فعالیت های سیاسی است. من این را به هیچ وجه در این پرونده به عنوان قربانی بیان نمی کنم. طبیعی است که حکومت ترکیه سخنان من را نمی پسندد. با این حال همان گونه که من به نظرات آنها احترام می گذارم، آنها نیز باید به حرف های من احترام بگذارند. اما با هر اظهارنظری علیه ما پرونده قضائی شکل می گیرد.  من هیچ ترس و تردیدی از مجازات شدن به هیچ وجه ندارم. بیش از 30 سال است که این مبارزه را ادامه می دهم. تنها خواسته من در طول زندگی ام پایان دادن به این درگیری ها و تضمین صلح است.» 

پس از دفاعیات گوون، وکیل او هاشم توغورلو، رئیس مشترک انجمن حقوق بشر (İHD) شاخه  شرناخ نیز با ارائه دفاعیه ای خواستار تبرئه گوون شد.

در ادامه دادگاه، دادستان نظر خود را اعلام کرد و خواستار تبرئه گوون شد. دادگاه ترکیه به دلیل عدم وجود عنصر جرم در سخنرانی مذکور تصمیم بر برائت گوون در این پرونده گرفت.

کد خبر 2762610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha