اروپا و آمریکا ممکن است اقلیم کردستان را رها کنند

سرویس جهان- روزنامه وال استریت ژورنال هشدار داد با توجه به اهمیت فوق العاده غرب به جنگ در اوکراین، ممکن است رهبران غرب فشارها علیه کردهای عراق بویژه از طرف داعش را نادیده گرفته و این منطقه را به حال خود رها کنند.

به گزارش کردپرس، روزنامه وال استریت ژورنال در مطلبی نسبت به به خطر افتادن موجودت اقلیم کردستان عراق، آنهم به دلیل رها کردن این منطقه به حال خود هشدار داده است.

در یادداشت روزنامه وال استریت ژورنال هشدار داده شده که در حالی که غرب و آمریکا ممعتقدند که غده سرطانی داعش را از بین برده اند اما این گروه تروریستی در نزدیک شهرهای مهم اقلیم کردستان مانند اربیل و سلیمانیه فعال است. این روزنامه تاکید کرده است که شرکای آمریکایی و اروپایی کردهای عراق، اهمیت خطر داعش برای اقلیم کردستان را درک نمی کنند.

وال استریت ژورنال همچنین به فشارهای بغداد علیه اقلیم کردستان و اقدام دولت مرکزی برای قطع بودجه و ایجاد مانع بر سر صدور نفت اقلیم کردستان اشاره کرده و تاکید کرده است که هدف از این اقدامات تحقیر کردن این منطقه و در نهایت به حاشیه راندن آن است.

این روزنامه ادعا کرده است که اگر تلاش های چند تن از نمایندگان سنا و کنگره از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات آمریکا نبود، کردهای عراق مدتها پیش مجبور بودند باز هم به جان پناه های کوهستان های این منطقه پناه ببرند.

نویسنده این یادداشت معتقد است که ممکن است رهبران غربی فکر کنند جنگی جهانی از طرف جبهه ای از قدرتهایی مانند چین، روسیه، ترکیه و ایران علیه آنها به راه افتاده است. در این صورت ممکن است اربیل ناچار شود خود را برای واقعه ای تلخ که یکسال پیش در افغانستان رخ داد و آمریکا از آن خارج شد، آماده کند.

نویسنده این یادداشت معتقد است غرب نباید تنها به اکراین توجه کند زیرا به باور او، اقلیم کردستان عراق می تواند جایگزین روسیه در تامین نفت و گاز اروپا شود. برنارد هنری لوی، نویسنده فرانسوی در پایان یادداشت خود سیاست کنونی آمریکا در قبال کردهای عراق را به زیان کردها و آمریکا دانسته و بر لزوم تجدید نظر در این سیاستها و در پیش گرفتن سیاستی واحد هم در مقابل اکراین و هم در برابر اقلیم کردستان در راستای تامین منافع واشنگتن تاکید کرده است.

کد خبر 38174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha