زمانی که نفت اقلیم کردستان، قاچاق می شد کجا بودی؟

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو فراکسیون فتح از روش انتقاد برهم صالح رئیس جمهور عراق از تصویب قانون استقراض در مجلس عراق انتقاد کرد و گفت: ای پشتیبان قانون اساسی و منابع عراق! زمانی که اقلیم کردستان اقدام به قاچاق نفت می کرد و به سهمی که می بایست در بودجه سال 2019 از درآمدهای نفتی و گذرگاههای مرزی به دولت مرکزی می پرداخت پایبند نبود، کجا بودی؟

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، "کریم علیوی" در این باره گفت: متأسفانه برهم صالح موفق نبوده است و در بیانیه اخیرش در انتقاد از تصویب قانون استقراض دولت در مجلس عراق براساس اکثریت دمکراتیک، بیش از آنکه رئیس جمهور عراق باشد یک رهبر کرد بوده است و بهتر بود وی به همپیمانانش در اقلیم مراجعه و آنها را اقناع می کرد که در صورتی که خواستار دریافت سهمشان از بودجه هستند تعهدات مالی شان به بغداد را پرداخت کنند نه اینکه وی به عنوان رئیس جمهور کل عراق از آنها در مقابل سایر استان های کشور حمایت کند.

کریم علیوی تصریح کرد: متأسفانه برهم صالح اعتبارش را به عنوان رئیس جمهور همه عراقی ها از دست داد و تقسیم بندی های قومیتی بار دیگر، از سر گرفته شد. در نتیجه این موضوع، یک نشانه آشکار و منفی برای ملت عراق است که مجلس در زمینه انتخاب کسانی که پست های حاکمیتی را به آنها بسپارد ناکام بوده است. این امر، مایه تأسف است و با تمام توان برای اصلاح اشتباهاتی که دچار آن شده ایم و عدم تکرار آن در دولت های آینده تلاش خواهیم کرد.

این عضو فراکسیون فتح افزود: منافع و حقوق موکلان، خط قرمز ماست و حال که به این باور رسیده ایم که همگان به دنبال منافع خودشان و زیر پا گذاشتن منافع عمومی ملت عراق هستند، از این پس، اجازه نخواهیم داد هیچ گونه امتیازی از حقوق موکلان ما کسر شود. زیرا به دلیل امتیازدهی به سایر شرکای سیاسی که از این امتیازات سوء استفاده کرده و آن را نشانه ضعف ما می دانند نه امتیاز دادن ما برای کل عراق، مردم استان های مرکزی و جنوبی عراق، همچنان با فقر و ضعف تأسیسات زیربنایی مواجه هستند.

علیوی در پایان خطاب به برهم صالح گفت: ای پشتیبان قانون قانون اساسی و ثروت های ملت! زمانی که نفت اقلیم کردستان قاچاق می شد و به سهم تعیین شده از نفت و درآمدهای مرزی که در بودجه 2019 به دولت بغداد بدهکار بود و از درآمدهای نفتی بصره، میسان و ذی قار بهره مند می شدند؛ کجا بودی؟

کد خبر 385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha