آتش‌نشانی ارومیه تجهیزات مقابله با گازهای سمی و خطرآفرین را ندارد!

سرویس آذربایجان‌غربی- رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر ارومیه می گوید:«آتش‌نشانی ارومیه تجهیزات مقابله با گازهای سمی و مواد شیمیایی خطرآفرین را ندارد». این یکی از چندها بحران اصلی است که شهرداری ارومیه با آن روبه رو است و راهکاری هم ندارد، اما امسال شهرداری و شورای شهر در این وضعیت، مجوز تیمداری هزینه بردار والیبال را علیرغم انتقادهای فراوان کسب کردند.

به گزارش کردپرس، اواخر مهر ماه امسال بود که رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به نشت گاز آمونیاک از یک دستگاه تانکر در محوطه کارخانه اروم تریلر ارومیه، از مسمومیت ٥١ نفر از کارگران خبر داد.

وضعیتی خطرناک و بحرانی که اگر در ابعاد گسترده تری اتفاق می افتاد می توانست فاجعه آفرین باشد، اما نکته حائز اهمیت در این موضوع، نبود تجهیزات مقابله با گازهای سمی و مواد شیمیایی خطرآفرین در آتش نشانی ارومیه است که از سوی رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر هم تایید شده است.

توماج وحیدافشار ٢٤ آبان ماه در جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به حادثه ای نشت گاز آمونیاک و مصدومیت تعدادی در این حادثه گفت:«آتش‌نشانی ارومیه تجهیزات مقابله با گازهای سمی و مواد شیمیایی خطرآفرین را ندارد».

او اضافه کرد:«این حادثه با کمترین تبعات رفع شد ولی اگر حادثه‌ای بزرگتر رخ دهد، باید نهادهای دیگر برای تهیه تجهیزات با شهرداری همراه باشند چرا که طبق نامه شهرداری، آتش‌نشانی تجهیزات مقابله با گاز‌های سمی از جمله آمونیاک را نداشته و این موضوع نیازمند توجه است».

این در حالی است که این موضوع تنها یکی از مشکلات بحران آفرین در ارومیه است و این شهر هنوز با تبعات دامنه دار پرونده عظیم فساد مالی شهردار و شورای های ادوار پیشین دست و پنجه نرم می کند، مناطق محروم شهر از خدمات شهری بی بهره مانده اند و از همه مهم تر ایستگاه آتش نشانی در کلان شهر ارومیه! با کمبود امکانات و تجهیزات رو به رواست.

شهرداری ارومیه هنوز هم برای تعمیر ماشین‌آلات سنگین جهت ارائه خدمات عمرانی یا خرید لباس برای آتش‌نشانان یا سرپوشیده کردن کانال‌های هدایت آب سطحی و ایمن‌سازی آنها، تهیه تابلوهای پستی و علائم راهنمایی و رانندگی، تهیه چند دال بتن جهت رفع خطر پل‌های ورودی کوچه‌ها که کمتر از عرض کوچه‌ها ایجاد شده، آزادسازی یک پلاک ساختمانی، ایجاد فضای سبز در مناطقی که حتی یک متر فضای سبز ندارند... مشکل دارد.

شهر دارای نقاط بحرانی فراوانی است، پروژه های نیمه تمام بلای جان شهروندان شده است، اما در این وضعیت امسال شورای شهر (١٠ عضو) به فکر تیمداری والیبال و صرف هزینه گزاف افتادند و کار تا جایی پیش رفت که اعضا شورای اسلامی شهر ارومیه، طی یک نامه سرگشاده به رییس فدراسیون والیبال نوشتند: «اگر سازمان لیگ در تامین هزینه های خود در مانده اند، ما با حراج ساختمان شورای شهر درآمد حاصل از این محل را برای حل مشکلات مالی سازمان لیگ تقدیم کنیم».

این ادعاهای شورای شهر ارومیه را با کمبود امکانات در آتش نشانی مثلا کلان شهری همچون ارومیه مقایسه کنید. شهری که مهمترین مرکز ایمنی آن با کمبود امکانات روبه رو است اما شورا و شهرداری آن همچنان در مباحث حاشیه ای همچون تیمداری والیبال درگیر اند!

از سویی دیگر در شهریور ماه سال جاری ۳ میلیارد تومان بودجه اختصاصی به تیم والیبال شهرداری ارومیه با دستور استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی پرداخت شد، ولی در همان حال آتش نشانی ارومیه همچنان با بحران روبه رواست و اکنون مسئله عدم تجهیزات مقابله با گازهای سمی و مواد شیمیایی خطرآفرین در این شهرداری به سایر مشکلات افزوده شده است.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

٣ میلیارد تومان بودجه اختصاصی به تیم والیبال شهرداری ارومیه تخصیص یافت

تیمداری شهرداری ارومیه؛ چراغی است که به خانه روا نداشتند!

دود تیم‌داری شهرداری ارومیه در چشم شهروندان

شورای شهر ارومیه از شعار تا عمل!

 

کد خبر 39550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha