نشت گاز آمونیاک در یک کارخانه ارومیه/ ١٠ کارگر مسموم شدند

سرویس آذربایجان غربی- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه از نشت گاز آمونیاک در یک کارخانه تولیدی در ارومیه و مسمومیت تعدادی از کارگران خبر داد و گفت: با رسیدن آتش نشانان از فاجعه بزرگ تر جلوگیری شد.

به گزارش کردپرس، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با تاکید بر رفع نشتی گاز آمونیاک در کارخانه تولیدی اظهار کرد: پس از تماس تلفنی نگهبان کارخانه با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی از نشتی گاز آمونیاک در این مرکز تولیدی، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه با توجه به حساسیت موضوع تیم مواد خطرناک HazMat این سازمان را به محل حادثه واقع در جاده مهاباد اعزام کرد.

حسین سرباز رشید اضافه کرد: به محض رسیدن آتش نشانان به محل حادثه و مشخص شدن محل نشتی گاز آمونیاک نسبت به زون بندی و همچنین ایمن سازی محل اقدامات لازم انجام یافته و سپس با استفاده از لباس های شیمیایی وارد محل و کانون نشتی شده و خود را به مخزن ۲ تنی آمونیاک این کارخانه رسانده و اقدام به بستن شیر اصلی کردند.

او اظهار کرد: آتش نشانان پس از بستن شیر اصلی و انجام عملیات جستجو برای یافتن افراد محبوس در محوطه داخلی سردخانه کار خود را آغاز کردند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه در پایان به ایرنا گفت:  با توجه به نشتی گاز در محیط این کارخانه ٧ نفر از کارگران این مجموعه دچار مسمومیت خفیف شده بودند که توسط آتش نشانان جهت انجام معاینات اولیه و نیز انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل تحویل داده شدند.

رییس مرکز اورژانس آذربایجان غربی هم در این خصوص در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اثر این حادثه ۱۰ نفر از کارکنان کارخانه توسط اورژانس به مراکز درمانی ارجاع شده بودند که همگی آنها ترخیص شدند.

فرزین رضازاده افزود: اقدامات درمانی لازم به صورت فوری برای این افراد انجام شد و مشکل خاصی برای آنان به وجود نیامده است.

گفتنی است؛  سال گذشته در پی نشت گاز آمونیاک از یک دستگاه تانکر در محوطه کارخانه اروم تریلر ٥١ نفر از کارگران آن مسموم شدند.

پس از آن رییس کمیسیون بودجه و امور حقوقی شورای شهر ارومیه اظهار کرد:«آتش‌نشانی ارومیه تجهیزات مقابله با گازهای سمی و مواد شیمیایی خطرآفرین را ندارد»، اما در عین حال امسال شهرداری و شورای شهر در این وضعیت، مجوز تیمداری هزینه بردار والیبال را علیرغم انتقادهای فراوان کسب کردند.

کد خبر 2759141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha