نخست وزیر عراق با اربیل درخصوص  تعیین یک مدت زمان شش ماهه برای پایان دادن به قاچاق سوخت توافق کرده است

سرویس عراق و اقلیم  کردستان - نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق از توافق  بین نخست وزیر عراق  با اقلیم کردستان  درخصوص  ساماندهی صادرات نفت و تعیین یک مدت زمان شش ماهه برای پایان دادن به قاچاق سوخت و تدوین قانونی در این خصوص خبرداد.

به گزارش کردپرس ، جاسم الموسوی در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» ، گفت: محمد شیاع السودانی ، نخست وزیر عراق ضمن توافق با اربیل درخصوص ساماندهی صادرات نفت اقلیم کردستان ، مهلتی شش ماهه به رهبران اقلیم برای صادرات نفت به طور انحصاری از طریق شرکت بازاریابی نفتی SOMO تعیین کرده است ، گفت: این توافق پیش از تشکیل دولت جدید عراق با هدف پایان دادن به تخلفاتی که در دولت های پیشین عراق رخ داده ، صورت گرفته است.

الموسوی با بیان اینکه ساماندهی صادرات نفت عراق از طریق تدوین و تصویب قانون نفت و گاز با هدف کنترل صادرات نفت عراق و اقلیم کردستان صورت می گیرد ، تاکید کردکه دولت جدید عراق به اقلیم اجازه نخواهد داد نفت خود را خارج از چارچوب قوانین دولت فدرال صادر کند.

وی افزود: «مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر موقت عراق هر چیز ممنوعه را آزاد کرد و ما از همه تخلفاتی که در دوره نخست وزیر او رخ داده است ،تعجب نمی کنیم.»

گفتنی است که انتصار الجزایری، نماینده ائتلاف الفتح در مجلس عراق پیشتر به «المعلومه» گفته بود که اقلیم کردستان روزانه 450 هزار بشکه نفت به اسرائیل صادر کرده است.

کد خبر 40127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha