رقابت ۲۱ هزار داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به برگزاری کنکور برای اولین بار در ۲ نوبت، گفت: در نوبت اول این آزمون ۲۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب استان روزهای ۲۹ و ۳۰ دی در حوزه های امتحانی استان با هم رقابت می کنند.

به گزارش کرد پرس، هاشم ناظمی جلال گفت: از این تعداد داوطلب هزار و ۹۴۴ نفر در گروه آزمایشی ریاضی، ۱۰ هزار و ۶۸ نفر گروه آزمایشی علوم تجربی، هفت هزار و ۲۸۷ نفر در گروه آزمایشی انسانی، ۶۴۸ نفر در گروه آزمایشی هنر و هزار و ۳۹۶ نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجه شرکت کرده اند.

وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۶۲ نفر از این تعداد دختر و ۹ هزار و ۲۸۱ نفر پسر هستند، افزود: آزمون رشته علوم تجربی صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی، آزمون زبان های خارجه عصر پنجشنبه ۲۹ دی، آزمون رشته های علوم انسانی و ریاضی صبح روز جمعه ۳۰ دی و آزمون هنر عصر روز جمعه ۳۰ دی ماه برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: آزمون کنکور سراسری در شهرهای سنندج، مریوان، سقز، بانه، دیواندره، بیجار، کامیاران، قروه، دهگلان و سروآباد برگزار خواهد شد.

ناظمی جلال با بیان اینکه کنکور امسال نسبت به سال های گذشته تغییراتی دارد، ادامه داد: مهمترین تغییر کنکور حذف دروس عمومی از آزمون سراسری و نیز برگزاری آن در ۲ نوبت است، ضمن اینکه داوطلب مختار است در یک یا هر۲ نوبت کنکور شرکت کند که سازمان سنجش بالاترین نمره کسب شده را برای او لحاظ خواهد کرد.

وی یادآور شد: در مورد دروس عمومی، نمره کل هر درس که در سابقه تحصیلی داوطلب موجود است، ملاک محاسبه سازمان سنجش خواهد بود، همچنین نمرات خام و نمره کل آزمون اختصاصی نوبت اول در اسفندماه ۱۴۰۱ منتشر خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: داوطلب تا پایان امروز ۲۸ دی فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه خود اقدام کنند و باجه های رفع نقص در ادارات آموزش و پرورش شهرستان های استان دایر است و داوطلبان می توانند در صورت داشتن هرگونه اشکال و یا مغایرت به واحد سنجش شهرستان ها مراجعه کنند.

کد خبر 41576

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha