قدردانی از تلاش های  مدیری دلسوز/شهباز محسنی

سرویس کردستان- تابستان 1394 بود که حاج ماموستا دکتر عابد نقیبی، از ماموستاهای اهل سنت پیرانشهر برای نخستین بار به عنوان مدیر مرکز بزرگ اسلامی در شهرستان سقز منصوب شد و شروع به کار کرد. این انتصاب فی نفسه، از آنجا که برای نخستین بار بود که یک چهره اهل سنت این مسؤولیت را بر عهده می گرفت مورد استقبال نخبگان و ماموستاها و مردم قرار گرفت که در واقع تحقق یکی از مطالبات علما و ماموستایان اهل سنت بوده و هست.

سقز شهری است باظرفیت بالای فرهنگی و دارای موقعیتی قابل توجه در مناطق کردنشین که از دیرباز چهره ها و نخبگان فراوان به خود زیاد دیده و در دامن خود پرورده؛ زمانی حاج ماموستا ملا عبدالله محمدی، از چهره های علمی و سیاسی و از مدرسان برجسته و کاریزمای منطقه، برای دو دهه و در شرایطی سخت امامت جمعه اش را عهده دار بود که هنوز مردم خاطرات بسیاری از رفتارها و مواضع و سخنانش به یاد دارند و نقل محافل است.

در پنج سال و اند گذشته، آقای نقیبی با مدیریت دلسوزانه و تعامل مناسب با نخبگان و ماموستاها و داشتن نگاه معتدل در برخورد با سلایق مختلف و نیز حضور در جلسات اداری مرتبط تلاش درخور و شایسته ای در ایفای نقش و وظایفشان به انجام می رساندند و از سویی با ظرفیت بالایی که در ارتباطات مردمی و خوش برخوردی داشت غمخوار و پناه بسیاری از اقشار مردم بود و پیگیر و حلال مشکلاتشان. تلاش و پیگیری فراوان برای حل مشکلات معیشتی و کاری و بیمه ماموستاهای مظلوم و کم توقع را فراوان از ایشان می دیدیم. اگرچه امیدوارم، حل ریشه ای معضلات معیشتی و توجه کامل به جایگاه صنفی ماموستاهای اهل سنت را در قالب پیاده کردن طرح تحول معیشتی شان در سطح ملی و با حمایت همه جانبه دولت، در آینده ای نزدیک شاهد باشیم.

دکتر نقیبی، همچنین در برگزاری همایشها و برنامه های ماندگاری چون پیش‌ کنگره امام شافعی(1394) و همایش حضرت شیخ حسن مولاناباد(1395) در سقز، بسیار زحمت کشید.

مزید بر اینها چهره بشاش و متبسم و نکته سنجیها و شوخ طبعی هایش، در کنار مدیریتش، ایشان را تبدیل به شخصیتی دوست داشتنی و مردمی در سقز و زبانزد همه کرده بود.

امیدوارم خداوند خدمات و تلاشهای ایشان را در سقز در کفه حسناتشان با عین رضا قبول فرماید و در موقعیت جدیدشان در شهر دوست داشتنی بانه، که از قدیم محل ظهور علما و دانشمندان و نویسندگان بزرگ بوده در خدمت به اهل علم و مردم آن دیار، موفق و مؤید بداراد.

همچنین آرزو دارم مرکز بزرگ اسلامی در ساماندهی و تقویت و بانشاط ساختن حجره های پرافتخار کردستان و تقدیر و تکریم راستین علما و ماموستاهای اهل سنت و ایجاد همدلی بین علما و مردم، بیش از پیش بکوشد و شاهد تحول در تبدیل و ارتقای این مجموعه، به مرکزی جدی برای نشاط علمی و فعالیتهای اثرگذار فرهنگی و بسط فرهنگ اخوت و مدارا و تحقق مطالبات فرهنگی و دینی مردم باشیم. جا دارد به جایگزین ایشان، جناب آقای سیدفاروق حسینی هم که از نیروهای خوش فکر و کوشای منطقه اند تبریک عرض کنم و آرزوی توفیق روز افزون برایشان داشته باشم.

کد خبر 4212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha