تهدید کشاورزی و دامداری با صدور بیش از حد مجوزهای معدنی در تکاب

سرویس آذربایجان غربی- نماینده شاهین دژ و تکاب با انتقاد از اینکه معادن بخش خصوصی توجهی به حقوق اجتماعی ندارند، گفت: صدور بیش از حد مجوزهای معدنی به ویژه برای شهرستان تکاب تهدیدی جدی برای کشاورزی و دامداری و … است.

به گزارش کردپرس، حسن همتی، در جلسه مجمع شمالغرب کشور که با حضور فاطمی امین وزیر صمت و معاونان مربوطه برگزار شد، اظهار کرد: صدور مجوز معادن در تهران موجب مشکلات جدی برای منابع طبیعی، آبهای زیر زمینی، حریم روستاها و … شده و این امر نگرانی های فراوانی برای روستاییان شکل داده است.

او ادامه داد: معادن به ویژه بعضی معادن در بخش خصوصی توجهی به حقوق اجتماعی ندارند و ادارات صمت در این رابطه اقدامی نمی کنند. همچنین روند کاغذ بازی و‌ عدم تکریم ارباب رجوع در مجموعه صمت کماکان وجود دارد.

همتی تاکید کرد: صدور بیش از حد مجوزهای معدنی به ویژه برای شهرستان تکاب تهدیدی جدی برای کشاورزی و دامداری و … است.

او همچنین بر نیاز جدی شهرستان شاهین دژ برای سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: علیرغم پیگیری های مداوم هنوز اقدامات جدی در مورد ایجاد شهرک سنگ تکاب هم انجام نشده است.

نماینده تکاب و شاهین دژ در مجلس با اشاره به بحث خودرو نیز گفت: کیفیت خودروها اصلا مناسب نیست و قیمت ها نجومی است و تفاوت قیمت بازار و کارخانه موجب رانت شده و گاها بعضی ها که پول ندارند کارت ملی خود را به افراد پولدار داده و در قبال آن مبلغی می گیرند و سود اصلی عاید دلالها می شود.

معاون وزیر صمت نیز در مورد صدور مجوز معادن گفت: تمام مجوزها در استانها صادر شده و ربطی به تهران ندارد و رعایت حریم روستاها قطعا در صدور مجوزها لحاظ می شود.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

واریز ۴.۱۸۸میلیارد ریال حقوق دولتی معادن تکاب به خزانه/خبری از توسعه نیست!

«انگوران» در چنگال معادن/ مسئولان آذربایجان غربی به قانون تکمین نمی کنند!

تکاب در چنگال محرومیت/ پرونده معدن زرشوران در دیوان محاسبات چه شد؟

کد خبر 42237

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha