بدهی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی شهرداری مریوان به کارگران/ ۲۰۰ نیروی مجموعه مازاد هستند

سرویس کردستان- شهردار مریوان گفت: در حال حاضر شهرداری مریوان به پرسنل و کارگران مجموعه بابت اضافه کاری معوقه، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بدهکار است و ۲۰۰ نفر هم نیروی مازاد دارد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، آراس قاسمی پور در یک نشست خبری عنوان کرد: شهرداری مریوان از گذشته بیش از 60 میلیارد تومان بدهکار شده و امروز این بدهی مانع از تحقق برخی از فعالیت های مجموعه شهرداری شده است.
قاسمی پور، مبلغ بودجه سالجاری شهرداری مریوان را 35 میلیارد تومان ذکر کرد که تا این لحظه 34 میلیارد تومان آن تحقق یافته و ادامه داد: از این مقدار نیز بدهی های معوقه و همچنین حقوق پرسنل و کارگران شهرداری پرداخت شده است و در حال حاضر به غیر از دو ماه حقوق پرسنل و مقداری از مبلغ اضافه کاری کارگران هیچ بدهی معوقه ای نمانده که از سوی شهرداری پرداخت نشده باشد.
آراس قاسمی پور اضافه کرد: تمامی حقوق پرسنل و کارگران شهرداری در طول سال 98 به غیر از اضافه کاری کارگران و پرسنل پرداخت شده و هم اکنون تنها یک میلیارد و 400 میلیون تومان بابت اضافه کاری کارگران باقی مانده که امید است به زودب ابن مبلغ نیز پرداخت شود.
وی ادامه داد : متاسفانه بدنه شهرداری امروز با اشباع نیرو مواجه شده است چرا که شهرداری مریوان تنها توان و گنجایش 300 نیرو را دارد اما در حال حاضر بیش از 500 نفر نیرو در این ارگان مشغول به فعالیت هستند.
شهردار مریوان با اشاره به معضل سگ های ولگرد در داخل شهر خاطرنشان کرد : برای جمع آوری سگ های ولگرد داخل شهر محلی مناسب و موقتی در کنار کارخانه آسفالت واقع در جاده مواصلاتی مریوان سقز ایجاد شده که هم اکنون بیش از 300 قلاده از سگ های ولگرد جمع آوری شده و پرسنل شهرداری به صورت مرتب مشغول به جمع آوری آنها از سطح شهر هستند.
وی با انتقاد از برخی از افراد که بعنوان دوست داران حیوانات مشغول به انتقاد از جمع آوری سگ های ولگرد از سوی شهرداری هستند، عنوان کرد : متاسفانه برخی از افراد بدون داشتن هیچ تفکری و تنها برای تخریب شهرداری مطالبی را در فضای مجازی انتشار می دهند و شهرداری را مورد مواخذه قرار می دهند اما باید عنوان کرد که جمع آوری و زنده گیری سگ های ولگرد امروزه و نگه داری آنها در محلی مناسب تنها راه برون رفت از این معضل است و اگر کسی ایده یا روشی مناسبتر را سراغ دارد طرح خود را به شهرداری ارائه دهند.
۲۰ واحد ساختمانی غیر مجاز تخریب شدند
قاسمی پور خاطرنشان کرد : 20 حکم تخریب کامل واحدهای ساختمانی که بصورت کاملا غیر مجاز ساخته شده بود از سوی کمیسیون ماده 100 صادر شد که این احکام نیز اجرایی شده اند.
شهردار مریوان در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر این که آیا استخدام تعدادی از خبرنگاران برای سکوت و عدم انتقاد از وضعیت موجود واقعیت دارد، اظهار کرد : هیچ نیروی جدیدی از سوی شهرداری استخدام نشده و تنها چند نفر که از شهرداری اخراج شده بودند بر اساس رای و دستور اداره کار دوباره به سرکار برگشتند.

در ادامه این نشست خبرنگاران هم با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر مریوان عنوان کردند که متاسفانه شورای فعلی از جمله غیر فعالترین شوراهای مریوان بوده اند و هر چند که انتظارات مردم از این اعضا زیاد بود اما هیچ یک از این انتظارات تاکنون تحقق نیافته است.

کد خبر 424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha