ثبت روز بمباران زمین چمن چوار با نام «صلح و فوتبال» در تقویم رسمی کشور

سرویس ایلام - رئیس فدراسیون فوتبال ایران در یادواره شهدای زمین فوتبال چوار از ثبت این روز در تقویم ملی کشور با نام «صلح و فوتبال» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مهدی تاج که به اتفاق هیأت رییسه فدراسیون فوتبال به ایلام آمده بود، پس از ادای احترام و گلریزان محل واقعه زمین فوتبال چوار، در جمع مردم استان در سالن شهید زارعی چوار حاضر شد و طی سخنانی یاد و خاطر این شهدا را به عنوان قربانیان نادرترین واقعه ضدورزشی جهان گرامی داشت.

او گفت: معرفی ۲۳ بهمن ماه به عنوان روز صلح و فوتبال در تقویم رسمی کشور پیشنهاد شده و وزیر ورزش و جوانان نامه آن را زده است و ما نیز در فدراسیون فوتبال با جدیت آن را پیگیری می کنیم.

وی از پیشنهاد دکتر فلاحی نماینده ایلام برای نامگذاری آقای گل و خانم گل فوتبال و فوتسال به عنوان شهدای چوار استقبال کرد.

رییس فدراسیون فوتبال از آمادگی این مجموعه برای اعطای امتیاز یک تیم فوتبال لیگ دو به استان خبر داد و گفت: در صورت تامین زیرساخت ها و تأمین مالی اولیه توسط استان، زمینه های این موضوع را فراهم خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: پیشنهاد میکنم در استان ایلام فوتبال ساحلی جدی گرفته شود چرا که هم کشور ما در این رشته در رنکینگ بالای جهانی قرار دارد و هم تیم داری در آن راحت تر است و ما در فدراسیون آمادگی کامل برای حمایت از فوتبال ساحلی در استان داریم.

کد خبر 42701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha